رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقبالی: فوتبال محلات از لیگ ایران جذاب‌تر است/ فتح‌الله‌زاده فقط شعار می‌دهد

0:40 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۶۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران دیدن ندارد و تاکتیکی در بازی‌ها نمی‌بینیم و بازیکنان بدون برنامه بازی می‌کنند.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره ارزیابی‌اش از بازی‌های لیگ برتر فوتبال تا بدینجا اظهار داشت: متأسفانه فوتبال محلات از بازی‌های لیگ برتر فوتبال جذاب تر و بهتر است. در حال حاضر فقط بازیکنان 10 درصد فوتبال بازی می‌کنند و مابقی بازی به پرخاشگری، داد و بیداد، درگیری لفظی بین نیمکت‌ها و اعتراض به داوری سپری می‌شود. ناهنجاری فکری و اخلاقی فوتبال ما را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: فوتبال ایران با این مدیریت به جایی نمی‌رسد. پول از سوی دولت به باشگاه‌ها ترزیق می‌شود، بازیکنان به خاطر پول بازی می‌کنند و انگیزه‌شان را از دست داده‌اند. به نظرم فوتبال ما آماتور هم نیست و تعداد خطاها در یک بازی زیاد است. بازیکنان انتحاری بازی می‌کنند و متوجه نیستند که احتمال مصدومیت شدید وجود دارد. این فوتبال دیدن ندارد و تاکتیکی در بازی‌ها نمی‌بینیم و بازیکنان بدون برنامه بازی می‌کنند.

*استقلال و پرسپولیس فقط کمتر می‌بازند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتر شرایط سینوسی دارند و فقط تیم‌های استقلال و پرسپولیس کمتر می‌بازند. تیم فوتبال گل‌گهر با این همه ثروت و سرمایه‌گذاری از تیم ته جدولی گل می‌خورد. اگر در یک بازی بالای 3 گل زده می‌شود به خاطر اشتباهات محرز بازیکنان است و ما مشکلات ساختاری داریم.

پیشکسوت فوتبال درباره تغییر و تحولات در مدیریت باشگاه استقلال بیان کرد: این باشگاه در 10 سال گذشته 10، 20 مدیرعامل عوض کرده است. زمانی که هواداران استقلال و پرسپولیس اعتراض می‌کنند مدیران این 2 باشگاه را تغییر می‌دهند تا طرفداران‌شان ساکت شوند. مدیران این 2 باشگاه هم انتخابی نیستند بلکه انتصابی هستند.

*80 درصد مبلغ قراردادها را دلال می‌گیرد

وی درباره اظهارات فتح‌الله‌زاده مبنی بر اینکه باشگاه استقلال 200 میلیارد تومان بدهی دارد، تاکید کرد: این باشگاه مشکلات ساختاری و مالی دارد. اگر باشگاه استقلال 200 میلیارد تومان بدهی دارد چرا فتح‌الله‌زاده قبول کرد که مدیرعاملش شود. او فقط شعار می‌دهد که می‌تواند استقلال را قهرمان آسیا تا مدیریتش را تثبیت کند. اگر فتح‌الله‌زاده تغییر کند او برای مدیر بعدی 400 میلیارد تومان بدهی می‌گذارد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در 40 سال گذشته حمایت‌های مالی زیادی شدند، اما پیشرفتی نداشتند.

اقبالی در پایان خاطرنشان کرد: پول زیاد صرف سازندگی فوتبال ما نمی‌شود و هر چه که پول وجود دارد، اکثراً به جیب دلالان می‌رود. فقط یک مقدار از این پول به دست بازیکنان می‌رسد. 80 درصد مبلغ قراردادها را دلال می‌گیرد و فقط 20 درصدش به بازیکن تعلق می‌گیرد. دلال‌ها رقم قراردادهای بازیکنان را بالا می‌برند و مبلغ قرارداد یک بازیکن 2 میلیاردی را به 8 میلیارد تومان افزایش می‌دهند. باشگاه‌های ایران اکنون به همه بدهکار هستند، اما استقلال و پرسپولیس یک زمین تمرین ندارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فوتبال لیگ برتر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *