لاوروف: روسیه تصمیم دارد تا همکاری‌ها با کشورهای اسلامی را تقویت کند

19:40 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۲۴۲
وزیر امور خارجه روسیه روز اعلام کرد که کشورش قصد توسعه همکاری های امنیتی و اقتصادی با کشورهای اسلامی را دارد.

خبرگزاری میزان_ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشستی که با حسین ابراهیم طاها دبیر کل سازمان همکاری اسلامی داشت، گفت: روسیه و کشورهای برخوردار از تمدن اسلامی، از هم پیمانان قابل اعتماد دیرینه محسوب می‌شوند که در تضمین امنیت و ثبات و حل مشکلات اقتصادی همکاری می کنند.

لاوروف اضافه کرد: ما تصمیم داریم تا همکاری هایمان را با کشوهای عضو این سازمان در همه حوزه ها با توجه به شیوه های اجتماعی - سیاسی و ارزش های سنتی روحانی و اخلاقی شما، بیشتر تقویت کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: روسیه در شرایط پیچیده بین المللی کنونی برای این واقعیت  ارزش قایل می شود که جهان اسلام استقلال خود را از دست نداده و به اصل برابری ذاتی کشورها و همچنین توسعه روابط بین المللی بر اساس قوانین بین المللی و احترام به گوناگونی فرهنگی جهان نوین، پایبندی نشان داده است.

طاها نیز در این دیدار ضمن این که روسیه را دوست قدیمی این سازمان و کشورهای عضو دانست، گفت: فرصت به دست آمده برای بررسی وضع کنونی روابط دوجانبه خشنود کننده است. شرایط جهان در هنگام دیدار ماه ژوئن ما، دشوارتر بود اما اکنون می توانیم بگوئیم که جهان به آهستگی درک رخدادهای کنونی را آغاز کرده و به تصور من، این لحظه، برای ابراز آشکار دوستی به روسیه و نیاز به توسعه بیشتر روابطمان در آینده، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *