رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فصول سرگرمی پوششی برای وضعیت وخیم حقوق بشر در عربستان

13:05 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۷۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پشت صحنه فصول سرگرمی عربستان نقض حقوق بشر مداوم در این کشور است.

خبرگزاری میزان – سومین فصل سرگرمی در عربستان در حالی آغاز شد که منتقدان از آن به عنوان روکشی برای پوشاندن نقض حقوق بشر در این کشور یاد می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی، عربستان با در نظر داشتن رشد انتقادها درباره صدور حکم اعدام برای ده‌ها نفر از جمله افراد زیر سن قانونی و احکام خودسرانه دیگر علیه شهروندان از سوی دادگاه‌های این کشور، سومین فصل سرگرمی را افتتاح کرد.

فصل‌های سرگرمی که پس از راه اندازی چشم انداز 2030 عربستان اقدام به برگزاری آن‌ها کرد، در واقع نوعی سرمایه گذاری اقتصادی در حوزه‌های غیر نفتی و تلاشی از سوی دولت عربستان برای دستیابی به اهداف گردشگری است.

عربستان در فصول سرگرمی تلاش می‌کند میزبان افراد مشهوری از کشورهای مختلف جهان باشد؛ ادعای عربستان مبنی بر این که فصول سرگرمی درصدد ترویج فرهنگ شادی و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری پایدار است، در تضاد با واقعیت افزایش وحشت و ترس است.

عربستان از آغاز سال جاری میلادی 124 حکم اعدام را اجرا کرده و جان دستکم 40 زندانی دیگر نیز در خطر است.

سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان، اعلام کرد که فصول سرگرمی عربستان از سال 2017 با هدف پوشاندن وخامت بی سابقه وضعیت حقوق بشر در این کشور برگزار می‌شوند؛ در واقع فصول سرگرمی در عربستان بخشی از کارزار شست و شوی ورزشی است که عربستان در سال‌های گذشته میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده است.

براساس اعلام سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان، همه این تلاش‌ها و هزینه‌ها برای ترسیم تصویری جدید از عربستان است که تحت آن ظلم به شهروندان پوشانده شود.

این سازمان تصریح کرد: با وجود تلاش‌های عربستان برای مدفون کردن چهره زشت نقض حقوق بشر در این کشور و ادامه آشکار این روند، حقایق مربوط به چنین تخلفاتی مکررا نمایان و افشا می‌شوند.

سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان با اشاره به آغاز سومین فصل سرگرمی عربستان در اکتبر 2022، تاکید کرد: این در حالیست که دولت عربستان همزمان حکم اعدام دستکم 12 نفر را صادر کرده و دیگر زندانیان که براساس گزارش‌ها دستکم 40 نفر هستند، در معرض خطر اعدام قرار داده است.

اسناد و مدارک این سازمان تایید می‌کند که اکثر زندانیان از شرایط محاکمه عادلانه محروم بودند و تحت انواع مختلف شکنجه، بدرفتاری و محرومیت از حق دفاع از خود قرار داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *