صدور 454 رای جایگزین حبس در 6 ماهه نخست سال در استان سیستان و بلوچستان

8:53 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۱۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از افزایش آرای جایگزین حبس در این استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا در گفت‌وگو با میزان در خصوص آرای جایگزین حبس در این استان بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 454 رای جایگزین حبس در مراجع قضایی استان صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا مجازات های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه را در6ماهه نخست سال جاری 10 مورد اعلام کرد.

وی ادامه داد: شعبه 103 دادگاه کیفری دو شهرستان ایرانشهر با صدور 170 رای بیشترین میزان آرای صادره در خصوص آرای جایگزین حبس در استان را داشته است.

وی تعداد پرونده های کثیرالشاکی در استان را 23 مورد اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان از ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی بیش از 855 مددجو در شش ماهه نخست سال جاری در زندانهای استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا افزود: در 6 ماهه اول سال گذشته نیز 709 مددجو در زندانهای استان مهارتهای لازم جهت اشتغال را فراگرفته اند که نشان از رشد استان در این بخش بوده است.

وی افزود: در راستای افزایش اشتغال زندانیان، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال مولد (اشتغال نشسته) در داخل زندان ها؛ از طریق اعزام به کار زندانیان به خارج از زندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حرفه آموزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و ارائه گواهینامه معتبر، اقدام شده و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان نیز حمایت های لازم جهت اشتغال زندانیان انجام می دهد.

وی بر لزوم استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مددجویان در استان تاکید کرد و افزود: در 6 ماهه اول سال گذشته 43 مورد پابند الکترونیکی نصب که این میزان در6 ماهه نخست سال جاری به 438 پابند الکترونیکی افزایش یافته است که به صورت مستمر تحت نظارت و رصد سیستمی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *