دولت جداول تفصیلی را بعد از تصویب ماده واحده لایحه بودجه به مجلس ارائه می‌دهد

15:10 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۴۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون که با موضوع بررسی موارد ارجاعی طرح اصلاح روند بررسی بودجه در مجلس بود، گفت: مقرر شد بعد از بررسی «ماده واحده» در صحن علنی و تصویب آن، این لایحه به دولت رفته تا «جداول تفصیلی» بر اساس آن تدوین شده و مجددا، اول بهمن ماه به مجلس بیاید.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، سمیه محمودی با اشاره به نشست های کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته با موضوع رسیدگی به موارد ارجاعی طرح اصلاح ماده 182 این آیین نامه از صحن علنی درباره نحوه روند بررسی بودجه در مجلس، برگزار شد، گفت: این طرح در جلسه چهارشنبه 7 مهر به صورت دو شوری درآمد و برخی موارد آن در کمیسیون اصلاح و نهایی شد که در هفته کاری صحن علنی در این نشست از سوی نمایندگان بررسی می شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از اصلاحات کمیسیون در مواد این طرح اشاره و بیان کرد: در شور قبلی موارد تفکیک شده بودجه تحت عنوان «احکام» و «ارقام» آمده بود که به «ماده واحده» و «جداول بودجه» اصلاح شد.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از این اصلاحات بیان داشت: مقرر شد بعد از بررسی «ماده واحده» (احکام) در صحن علنی و تصویب آن، این لایحه مانند سایر طرح‌ها و لوایحِ مصوبِ مجلس، در وهله اول به شورای نگهبان نرفته بلکه به دولت می‌رود تا «جداول تفصیلی» (ارقام) بر اساس آن تدوین شده و مجددا در موعد مقرر (ماده واحده در اول آذر ماه و جداول تفصیلی در اول بهمن ماه) به مجلس بیاید.

محمودی ادامه داد: بعد از بررسی جداول بودجه در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن علنی و تصویب نهایی، لایحه بودجه برای بررسی و تطابق با قانون و شرع به شورای نگهبان می رود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *