وضعیت عجیب آخرین مدال‌آوران بوکس در قاره کهن/ هیچ چیز سر جای خودش نیست!

8:45 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۶۳۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
اوضاع بوکسورهای مدال‌آور کشورمان در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا برای حضور در مسابقات این دوره رقابت‌های قاره کهن در‌ اردن عجیب و غریب است.

خبرگزاری میزان - بوکس ایران تحت هدایت علیرضا استکی در آخرین رقابت‌های قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۲۱ به میزبانی امارات برگزار شد، ۲ مدال نقره و ۲ برنز کسب کرد.

دانیال شه‌بخش و میثم قشلاقی روی سکوی نایب قهرمانی ایستادند و پوریا امیری و سیدشاهین موسوی هم برنز گرفتند.

از این نفرات ۳ بوکسور در لیست نهایی تیم ملی برای رقابت‌های ۲۰۲۲ امان حضور دارند؛ دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز ایران هم که گویا با کادرفنی توافق کرده که به دلیل عدم‌ آمادگی، تیم ملی را در این رویداد مهم همراهی نکند. بگذریم که شه‌بخش با نیمی از آمادگی هم می‌توانست روی سکوی قاره کهن قرار بگیرد!

هرچند سخت اما اگر با غیبت شه‌بخش به هر دلیلی هم کنار بیاییم، اوضاع ۲ بوکسور دیگر تیم ملی هم عجیب است.

میثم قشلاقی بیش از ۶ ماه است از آمادگی به دور بوده و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و قطعاً از شرایط آرمانی به دور است. توقع از تایسون ایرانی حداقل تکرار مدال نقره دوره گذشته است و باید دید این بوکسور جسور که کشف استکی در تیم ملی بوده آیا می‌تواند توقعات را برآورده کند یا خیر.

اما عجیب‌ترین وضعیت را پوریا امیری دارد. بوکسور کرمانشاهی کشورمان در دوره گذشته در وزن +۹۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید، اما امسال در ۸۶ کیلوگرم مبارزه می‌کند!

این ریسک بزرگ که خواسته کادرفنی تیم ملی بوده احتمال دارد جواب دهد که تحت این شرایط مهر تایید دیگری بر توانایی کادرفنی تیم ملی خواهد بود، اما اگر‌خلاف آن ثابت شود باید منتظر پاسخ فنی و قانع کننده مسئولان فنی تیم ملی باشیم.

در بین مدال آوران دوران گذشته تنها شرایط سیدشاهین موسوی ایده‌آل و بدون تغییر است. این بوکسور باتجربه در سال‌های گذشته به قدری خوب بوده که حضورش در تیم ملی یک نعمت محسوب می‌شود و امیدوار است که بتواند مدال برنز خود را خوشرنگ‌تر کند.

تیم ملی بوکس با ۱۲ بوکسور عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن است و باید دید علیرضا استکی سرمربی همیشه موفق تیم ملی باز هم بار بوکس ایران را یک تنه به دوش می‌کشد یا اینبار تیم ملی در غیاب شه‌بخش نتایجی کمتر از حد تصور کسب می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *