تهران حادثه‌خیزترین استان در حوادث کوهستان/ 1800 امدادرسانی کوهستان در 6 ماه نخست سال

10:31 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۱۳۰
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به این که بیشترین ماموریت‌های امداد کوهستانی در استان‌ تهران انجام شده از نجات 1800 نفر توسط امدادرسانان هلال‌احمر خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مرتضی مرادی‌‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تهران با 187 مورد امدادرسانی کوهستان در صدر استان‌های پرحادثه کشور در حوزه کوهستان قرار دارد. پس از آن، دو استان مازندران و گیلان با 176 و 166 مورد امدادرسانی حادثه‌خیزترین استان‌ها در حوزه کوهستان در 6 ماه نخست امسال بودند.

وی ادامه داد: امسال به نسبت شش ماه نخست سال 1400، امدادرسانی در مناطق کوهستانی 15 درصد افزایش پیدا کرد.

مرادی‌پور اضافه کرد: از تعداد 1800 مورد امدادرسانی، 1575 مورد انتقال به مناطق امن، 551 انتقال به مراکز درمانی و 212 درمان سرپایی و در محل نیز انجام گرفت.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به فراوانی حوادث روی داده در محل حادثه گفت: 44 درصد از افرادی که به خدمات امدادی نیاز پیدا کردند، دچار سقوط از ارتفاع شدند. 27 درصد از آن‌ها مفقود، 13 درصد نیز به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا ناشی از صعود و 16 درصد نیز به دلایل متنوع دیگر نیاز به دریافت خدمات امدادی کوهستان پیدا کردند.

وی با بیان این که ضرورت دارد تا شهروندان پیش از صعود به مناطق کوهستانی از وضعیت آب و هوا اطلاع یابند، گفت: توجه به هشدارهای سازمان‌های امدادی و سایر ارگان‌های مربوطه به صورت جدی باید در دستور کار کوهنوردان قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌دیدگان در حوزه کوهستان باشیم. جمعیت هلال‌احمر با حضور در مناطق کوهستانی تلاش می‌کند تا در اسرع وقت به کمک حادثه‌دیدگان بشتابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *