امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد حقوق بشر و اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی

10:26 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۶۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ستاد حقوق بشر و اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری میزان - تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد حقوق بشر و اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی به امضای «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر و «محمود عباسی»، رئیس اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی رسید.

بر اساس ماده یک این تفاهم‌نامه، همکاری در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و انتشار نشریه علمی-تخصصی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» به منظور گسترش و ارتقای دانش و پژوهش در سطح ملی و بین‌المللی، کمک به ایجاد ارتباط و همکاری علمی بین محققان و انتشار نتایج پژوهش‌های علمی در زمینه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، از جمله مباحث و موضوعات مورد تفاهم است.

برگزاری کرسی‎های علمی-ترویجی و نظریه‌پردازی در زمینه مباحث و موضوعات مرتبط با کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی از دیگر مباحثی است که طرفین تفاهم بر آن تاکید کردند.


انتشار دوره سه جلدی حقوق بشر، از جمله با عناوین درآمدی بر حقوق بشر: نگاه اسلامی‎ـ‌ایرانی و اسلام و چالش‌های اخلاقی حقوق بشر ، از جمله موضوعاتی است که طرفین تفاهم آن را در دستور کار قرار دادند.


اندیشکده بین‌المللی کرامت انسانی دارای پنج مدرسه «اخلاق و معنویت»، «فلسفه و حکمت»، «ادیان و مذاهب»، «کلام و عرفان» و «فقه و حقوق» و 14 کرسی علمی نظریه‌پردازی و ده‌ها دپارتمان علمی مرتبط با کرامت انسانی است که کرسی حقوق بشر، کرسی حقوق فناوری‌های نوین، کرسی فقه سلامت، کرسی اخلاق زیستی، کرسی حقوق خانواده، کرسی حقوق سلامت از جمله آنهاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *