یک محکوم به قصاص در کهگیلویه و بویراحمد پس از 15 سال به زندگی بازگشت

8:57 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۳۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک محکوم به قصاص در کهگیلویه و بویر احمد پس از 15 سال به زندگی بازگشت.

خبرگزاری میزان-نشست صلح و سازش پرونده قصاص با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شهر یاسوج، نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، ساجدی معاون قضایی و رئیس توسعه شوراهای حل اختلاف استان و امام جمعه شهرستان گچساران و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: اولیای دم حق شرعی و قانونی قصاص را داشتند اما وقتی که می بخشند یعنی حیات را به این شخص اعطا و طبق نص صریح قرآن یعنی همه انسانها را زنده کرده اند.

آیت الله سید نصیر حسینی در ادامه ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان که بانی خیر این قضیه و این رخداد و حرکت قشنگ فرهنگی در استان شدند، رئیس کل دادگستری استان و معاون توسعه شوراهای حل اختلاف استان و امام جمعه شهرستان گچساران تشکر و قدردانی کرد و گفت: جامعه ی امروز نیازمند چنین حرکت های خیرخواهانه است.

در ادامه نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این پرونده اولین موضوعی که باید به آن توجه داشت، بحث متانت و بردباری اولیای دم است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه اجرای حکم قصاص حق مسلم و شرعی اولیای دم است، افزود:براساس نص صریح قرآن کریم و موازین اسلامی قصاص حق مسلم آنها بوده که از حق شرعی و قانونی خود گذشتند.

وی تصریح کرد: نقطه قوت فرهنگی و قابل تحسین در این پرونده، مصالحه بدون انگیزه ی مالی بود که شایسته است توسط نهاد های فرهنگی و مسئولین مرتبط فرهنگ سازی و به عنوان یک امر نیکو و پسندیده الگوسازی و نهادینه شود و ضرورت دارد رسانه های ملی و محلی و نهادهای فرهنگی نسبت به ترویج و تبلیغ این کار فرهنگی همت کنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: از حیث آماری در سه سال گذشته با بخشش اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد، این پرونده بیست و سومین موردی بود که منتهی به گذشت شد.

در ادامه ساجدی رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: سازش باید به گونه ای باشد که چند خانواده دیگر دچار مشکل نشوند، در این پرونده نه تنها هیچ حاشیه قبلی نداشت و بلکه پس از آن هم به نحو احسن و نیکو گذشت کردند،رضایت خود را تحویل اجرای احکام دادسرا دادند و فرد محکوم به قصاص پس از ۱۵ سال به کانون گرم خانواده بازگشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *