خشونت گسترده علیه معترضان در شهرهای فرانسه

15:50 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۸۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتراضات علیه سیاست‌های دولت فرانسه در روزهای اخیر بار دیگر با خشونت پلیس مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – اعتصاب پالایشگاهی در فرانسه از حدود سه هفته پیش آغاز شده و موجب بحران و تعطیلی ایستگاه‌های توزیع سوخت در این کشور شده است.

همزمان با این اعتصاب گسترده، شهرهای فرنسه نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های دولت این کشور هستند.

به گزارش «فرانس 24»، با گذشت سه هفته از اعتصابی که پمپ بنزین‌ها در سراسر فرانسه را مجبور به تعطیلی کرد، پلیس در پاریس خود را برای مقابله با تظاهرات علیه افزایش هزینه‌ها در این کشور آماده کرده است.

مخالفان چپ‌گرای دولت «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، تظاهراتی را سازماندهی کرده‌اند که به گفته آن‌ها در اعتراض به انفعال دولت این کشور در موضوعات مختلف و از جمله تغییرات آب و هوایی است.

همزمان با این اعتراضات، پلیس فرانسه نیز خشونت‌های خود را علیه معترضان افزایش داده و به‌خصوص با استفاده از ضرب و شتم و استفاده از گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن معترضان دارد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از اعتراضاتی که در شهر «پاریس»، پایتخت فرانسه منتشر شده، نشان می‌‌دهد که معترضان هدف خشونت گسترده قرار گرفته و در مواردی ضرب و شتم می‌شوند.

به گفته سازمان دهندگان آن، صدها هزار نفر در راهپیمایی اعتراضی یکشنبه در پاریس علیه هزینه های زندگی در فرانسه شرکت کردند و حدود دو هزار افسر پلیس در طول این تظاهرات، تدابیر امنیتی اتخاذ کردند.

معترضان شعارهایی علیه پلیس و امانوئل مکرون سر دادند.

 در پی خشونت‌ها در جریان این تظاهرات در روز یکشنبه تعداد زیادی از معترضان نیز مصدوم شده‌اند.

در حالی که برخی گروه‌ها این خشونت‌ها را حوادثی منفرد می‌دانند اما برخی دیگر این سرکوب را ساختاری و نظام‌مند می‌دانند.

این در حالی است که در ماه مارس سال جاری نیز اعتراضاتی علیه خشونت پلیس در این کشور برگزار شد و معترضان اقدامات خشونت‌بار پلیس را در این کشور محکوم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *