رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵۰ درصد به فضاهای ورزشی کشور اضافه می‌شود

14:40 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۷۵۰
وزیرآموزش و پرورش در آیین افتتاح ۱۰۱۷پروژه ورزشی گفت: ۲۱۰۰ فضای ورزشی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که با بهره‎برداري از پروژه‎ها۵۰ درصد به فضاهای ورزشی کشور اضافه خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری درآیین افتتاح ۱۰۱۷پروژه ورزشی طرح شهید سردار سلیمانی و آغاز چهلمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه‏ای، یادواره شهدای مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه، که با رویکرد مشارکت طلبی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به میزبانی دبیرستان متوسطه اول مهدی پور، منطقه ۵ تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر زمینه ورزش همگانی و استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کنیم موفق خواهیم بود. استعدادیابی و فراهم شدن فضای ورزشی، از جمله ملزومات مهم به شمار می‎آید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در تمام رشته‎های ورزشی در دنیا سرآمد هستند. با همت معاونت تربیت بدنی و سلامت اقدامات خوبی انجام گرفته كه ۲۱۰۰ فضای ورزشی تا پایان سال به بهره برداری می‎رسد که ۵۰ درصد به فضاهای ورزشی کشور اضافه خواهد شد.

نوری بیان کرد: در سفرهای استانی، رئیس جمهور موضوعات تربیت بدنی را مورد تاکید قرار داده است. موضوع استعدادیابی نیز از استان اصفهان شروع شده و دانش آموزان در رشته‎هایی که تمایل دارند هدایت خواهند شد. همچنین این افراد در وزارت ورزش تحت تعلیم ورزش قهرمانی و همگانی قرار می‎گیرند.

وی تاکید کرد: احیای ورزش صبحگاهی در مدارس، آزادسازی فضاهای ورزشی با حضور اولیا و استفاده از فضاهای ورزشی مدارس از جمله اقدامات خوب معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسئولیت اجتماعی، قهرمان را به قهرمان تبدیل می‎کند و جامعه ما از وجود این قهرمانان غنی است، شهید مهدی پور، شهید هادی و شهید طوقانی از جمله شهیدان تربیت بدنی هستند. امیدواریم در راه پیشرفت ورزش کشور که نیاز دانش آموزان است گام‎های موثری برداریم.

نوری اضافه کرد: با همت همکاران ۱۰۱۷ فضای ورزشی آماده شد تا دانش آموزان در مدرسه به فضاهای ورزشی دسترسی داشته باشند دولت نیز سرمایه گذاری جدی در ورزش را جز اولویت‎های خود قرار داده است.

گفتنی است، در این مراسم لوح یادبودی به مادر شهید طوقانی از سوی وزیر آموزش و پرورش اهدا و از وزیر آموزش و‌ پرورش از سوی فدراسیون فوتبال تجلیل شد.

براساس این گزارش، تفاهم‎نامه «جشنواره دختران آفتاب» نیز بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *