تشریح جزئیات افزایش کمک‌هزینه ایاب و ذهاب امدادگران هلال‌احمر

14:08 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۶۹۶
معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر جزئیات افزایش کمک هزینه ایاب و ذهاب و غذایی امدادگران و نجاتگران و نحوه پرداخت حق بیمه ماهانه این افراد را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی پور گفت:‌ با توجه به دستور و پیگیری رئیس جمعیت هلال‌احمر برای حمایت از معیشت امدادگران و نجاتگران و برقراری بیمه این افراد، تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی منعقد و هماهنگی لازم برای برقراری بیمه امدادگران انجام شد.

وی افزود: سامانه اختصاصی تامین اجتماعی برای داوطلبان در حال طراحی و بیمه این عزیزان از مهرماه محاسبه و برقرار خواهد شد.

مرادی پور در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معیشت امدادگران نیز گفت:‌ در این خصوص با دستور رئیس جمعیت و پیگیری و تلاش دبیرکل، خزانه‌دار و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت، تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مبلغ ایاب و ذهاب امدادگران و نجاتگران به میزان بی سابقه ای (۲.۵ برابر) افزایش پیدا کرد که این رقم از همین ماه و متناسب با ابلاغیه جدید پرداخت خواهد شد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه سقف حضور در شیفت‌ها در پایگاه ها و مراکز عملیاتی ثابت و مستمر همان 10 روزی است که قبلا برقرار بوده است، افزود: مقرر است که بر اساس درجات داوطلبی این سقف پلکانی رعایت شود. با توجه به دستور دکتر کولیوند، افرادی که بیش از هفت شیفت در پایگاه‌ها یا مراکز عملیاتی ثابت و مستمر حضور داشته باشند، تمام حق بیمه‌ آنان به صورت پاداش به نیابت از داوطلب به حساب تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد. بر همین اساس به ازای 6 شیفت در ماه  75 درصد از سوی جمعیت و 25 درصد از محل ایاب و ذهاب پرداخت خواهد شد. برای پنج روز شیفت، پرداخت 50، 50 می‌شود و برای چهار روز شیفت در ماه هم 25 درصد با مشارکت جمعیت هلال احمر و 75 درصد از طرف خود امدادگر باید پرداخت شود که بخشی از آن را می‌توان از محل ایاب و ذهاب پرداخت کرد.

مرادی پور اضافه کرد:‌ برای کمتر از چهار روز همکاری نیز فعالیت داوطلبانه محسوب می شود و صرفا ایاب و ذهاب به این افراد تعلق می‌گیرد البته همه داوطلبان، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند.

وی از امدادگران خواست که برای اطلاع بیشتر و همچنین اعلام آمادگی و موافقت خود از این نحوه پرداخت به سامانه امدادیار مراجعه کنند. این اقدامات تنها در صورت رضایت و موافقت هر یک از امدادگران انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *