تراس: از اشتباهاتم متاسفم اما کناره‌گیری نمی‎کنم

10:43 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۲۴۸
نخست وزیر انگلیس به دلیل اشتباهات در برنامه خود عذرخواهی کرد، اما گفت که از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «لیز تراس»، نخست وزیر انگلیس، می‎گوید که به دلیل سیاست‌های اشتباه در برنامه خود که باعث از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران و کاهش رتبه در نظرسنجی‌ها شد، عذرخواهی می‎کند اما از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

به گزارش «رویترز»، «تراس»، گفت: من واقعاً می‌خواهم مسئولیت کاری که کرده‌ام را بپذیرم و از اشتباهاتی که مرتکب شده‌ام متاسفم.

وی افزود: من می‌خواستم اقدامی کرده و به مردم کمک کنم تا با قبض‌های انرژی خود کنار بیایند، اما ما بیش از حد و خیلی سریع پیش رفتیم.

«جرمی هانت»، که روز جمعه پس از اخراج «کواسی کوارتنگ» به عنوان وزیر دارایی انگلیس منصوب شد، روز دوشنبه برنامه‌های اصلی کاهش مالیات پیشنهادی «تراس» را کنار گذاشت.

«تراس» در پاسخ به این سوال که «آیا او اکنون فقط نخست وزیر اسمی است»، گفت که «هانت» را به این دلیل منصوب کرده که می‌دانست باید مسیر خود را تغییر دهد.

بر اساس گزارش‎ها، «تراس» که کمتر از شش هفته است که به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب شده، با انتقادات شدید حتی از سمت هم حزبی‌های خود مواجه شده است.

«لیز تراس»، همچنین درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در موضوع کناره‌گیری از نخست وزیری، گفت: من به نخست وزیری پایبند هستم، چرا که من انتخاب شدم تا برای این کشور فعالیت کنم و این همان چیزی است که من مصمم به انجام آن هستم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *