رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نادیده گرفتن آزار جنسی کودکان از سوی سیستم قضایی انگلیس

9:44 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۰۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قربانیان آزار جنسی در انگلیس از سوی سیستم قضایی این کشور نادیده گرفته می‎شوند و پرونده‌ها در این زمینه راه به جایی نمی‌برد.

خبرگزاری میزان – آمار آزار جنسی کودکان در انگلیس با روندی نگران کننده در حال افزایش است به گونه‌ای که سالانه 500 هزار مورد آزار جنسی علیه کودکان در این کشور روی می‌دهد.

با این وجود روایت‌های قربانیان آزار جنسی در انگلیس حاکی از آن است که سیستم قضایی این کشور شکایت‌های آنها را نادیده می‌گیرد.

به گزارش «ولز آنلاین»، «میکایلا لوئیز آلن»، شهروند 34 ساله انگلیسی می‌گوید که در سن کودکی و زمانی که تنها 7 سال داشته، بارها مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اما پیگیری‌های او از طریق سیستم قضایی کشورش به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

با وجود گزارش آزاردهنده‌ای که او در سنین جوانی به دادگاه ارائه داد اما مظنون در این پرونده هرگز متهم شناخته نشد.

نادیده گرفته شدن شکایت‌های مربوط به آزار جنسی علیه کودکان از سوی سیستم قضایی انگلیس امری است که با انتقادهای شدیدی از سوی نهادهای حقوق بشری و گروه‌های بین‌المللی حامی کودکان مواجه است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که تعقیب و محکومیت‌های سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس طی حدود چهار سال به نصف کاهش یافته است.

داده های منتشر شده توسط موسسه خیریه حمایت از کودکان NSPCC در سال 2022 نشان می‌دهد که چگونه تعقیب و محکومیت‌های سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس و ولز کاهش یافته است در حالی که جوانان با تاخیرهای طولانی و ناراحت کننده دادگاه روبه رو هستند.

این ارقام که از طریق درخواست‌های آزادی اطلاعات به دست آمده، بیان می‌کند که تعقیب قضایی برای آزارهای جنسی کودکان در انگلیس و ولز از شش هزار و 394 مورد در سال‌های 2016 و 2017 به حدود سه هزار مورد در سال 2021 کاهش یافته است در حالی که محکومیت‌ها از 4 هزار و 751 مورد به دو هزار و 595 مورد در مدت مشابه رسیده که کاهش 45 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *