رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محکومیت به اهدا لوازم التحریر به کودکان کارگران در یزد

14:06 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۰۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی عقدا، گفت:‌ در راستای اجرای احکام جایگزین، یک مجرم به تهیه بسته لوازم التحریر و اهدا به فرزندان محصل کارگران یک شرکت تولیدی محکوم شد.

خبرگزاری میزان - محمدحسین دهقان‌طزرجانی با اعلام خبر محکومیت یک مجرم به تهیه بسته لوازم التحریر و اهدا به فرزندان محصل کارگران یک شرکت تولیدی، اظهار کرد: عدم نظارت نسبت به وظایف مدیریتی توسط مدیر عامل یک شرکت تولیدی موجبات صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از حوادث کار را بوجود آورده بود که نظر به حسن سابقه و رفتار متهم، اقرار و همکاری با دادگاه و اوضاع و احوال مؤثر در ارتکاب بزه و وجود جهات تعلیق، این فرد به جای جریمه نقدی به خرید لوازم التحریر برای فرزندان محصل کارگران شاغل در این شرکت محکوم شد.

وی افزود: استفاده از چنین احکامی ضمن دارا بودن اثرات اصلاحی و تربیتی در رفتار و کردار مجرم، یک کار خیر محسوب شده و با شروع سال تحصیلی جدید فرزندان کارگران را نیز از نعمت لوازم التحریر برخوردار می‌کند.

رئیس حوزه قضایی عقدا، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی در پرونده‌های مختلف و جرایم کم اهمیت و خَرد در قالب تعقیب، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات می‌تواند نقش اثر گذاری در اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقع جرم داشته باشد.

وی هدف اصلی از سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر مجازات‌های جایگزین، را علاوه بر توسعه خدمات عمومی رایگان، اصلاح و بازپروری مجرمان دانست.

این حکم با حضور محمدحسین دهقان طزرجانی در محل شرکت تولیدی اجرا و بسته‌های لوازم التحریر بین کارگران کارخانه توزیع شد.

بیشتر بخوانید:

آزادی بیش از ۲ هزار زندانی استان یزد با استفاده از ارفاقات قانونی

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *