با تلاش دستگاه قضایی یک شرکت تولید نان صنعتی با 150 نیروی کار به چرخه تولید بازگشت

11:07 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۸۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شرکت پیشگامان توسعه صنعت ابرار با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز به چرخه تولید بازگشت تا یکی دیگر از صدها کارخانه‌ای باشد که در نتیجه ورود دستگاه قضایی به حرکت درآمده است.

خبرگزاری میزان_شیما جعفرزاده_ شرکت پیشگامان توسعه صنعت ابرار صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز به چرخه تولید بازگشت تا یکی دیگر از صدها کارخانه‌ای باشد که در نتیجه ورود دستگاه قضایی به حرکت درآمده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان بازدید از این کارخانه گفت: این واحد در سال 1388 راه اندازی شد که برای خرید ماشین آلات از یکی از کشورهای خارجی با یکی از بانک‌های عامل قراردادی منعقد می کند و بعد از مدت کوتاهی که از فعالیت واحد تولیدی گذشته بود به جهت مشکلاتی که هم در ورود ماشین آلات و هم در بازپرداخت اقساط تسهیلاتی که از بانک دریافت کرده بودند منجر به این شد که در نهایت بانک عامل نسبت به تملک این واحد تولیدی اقدام کرد و متأسفانه عملاً به توقیف فعالیت این واحد تولیدی منجر شد.

رئیس کل دادگستری البرز ادامه داد: بعد از چندین سال، سهامداران و مالکین این شرکت دادخواستی را با طرفیت بانک برای ابطال تملک و استرداد واحد تولیدی مطرح کردند و در یکی از شعب دادگاه حقوقی شهرستان نظرآباد موضوع رسیدگی شد، در سال 99 رای قطعی از شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان البرز مبنی بر تأیید رای دادگاه حقوقی نظرآباد با موضوع ابطال تملک و استرداد واحد تولیدی به مالکین، صادر شد.

وی با اشاره با اقدامات حمایتی دستگاه قضایی در استان البرز برای بازگشت این واحد تولیدی به چرخه فعالیت گفت: دادگستری کل استان البرز در دو مقطع از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی استان و همچنین همکاران‌مان در دادگستری و دادسرای نظرآباد، اقدام حمایتی و قضایی برای فعالیت مجدد این واحد تولیدی را انجام دادند.

فاضلی هریکندی گفت: مرحله اول رسیدگی قضایی بود که در کمترین مدت قانونی و با رعایت مقررات قانونی رای مقتضی بر ابطال تملک بانک و استرداد واحد تولیدی به مالکین اولیه صادر شد و در مقطع دوم بعد از اینکه سالها این واحد تولیدی بعد از تملک بانک غیرفعال بوده، دستگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی و اورهال داشتند که برای شروع به کار مجدد باید اقدامات حمایتی هم از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی مشخصاً سازمان صنعت و معدن تجارت انجام می‌شد.

وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان و همچنین همکاران‌مان در مجموعه قضایی شهرستان نظرآباد اقدامات حمایتی و قضایی برای برگشت دوباره واحد تولیدی به چرخه تولید را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در این واحد تولیدی حدود 150 نفر شغل مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده این موضوع نیز اقدامی بوده که از مجموعه قضایی استان با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال انجام شد.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته تقریبا واحدهای متعددی به دو صورت ستاد اقتصاد مقاومتی برای حمایت قضایی و حقوقی اقدام می کند که یکسری واحدهای تولیدی مشکلاتی با دستگاه‌های اجرایی همچون بانک‌ها، بیمه و مالیات دارند و دیگری اقدامات در زمینه احیای واحدهای تولیدی است؛ مجموعه اقدامات دادگستری استان در سال گذشته منتهی به احیا و تداوم اشتغال حدود 10 هزار شغل در استان البرز شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *