اتمام عملیات اسکن ۷۵ درصد از دفاتر دست نویس موجود در دفاتر اسناد رسمی کشور

11:13 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۷۳۹
معاونت امور اسناد سازمان ثبت گفت: ۷۵ درصد از دفاتر سنتی دفترخانه‌ها در سراسر کشور اسکن شده است.

خبرگزاری میزان - در سی و چهارمین جلسه شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آخرین اقدامات راه اندازی آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی، صدور اسناد حدنگاری اراضی و املاک دولتی و منطقه بندی ثبتی کشور جهت برگزاری نشست‌های منطقه‌‌ای با هدف تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی تشریح شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با اشاره به برگزاری اولین همایش کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روزهای آینده با هدف تدوین یک سند ملی و کاربردی در سازمان ثبت جهت دستیابی به یک ادبیات مشترک در مسائل و موضوعات متنوع ثبتی، پرهیز از اقدامات سلیقه‌‌ای و تسریع در امور که ملاک عمل تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک کشور قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در این همایش که پنج کارگروه تخصصی، شیوه‌های دستیابی به ادبیات و روال‌های مشترک ثبتی را در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، تعدادی از مقامات کشوری نیز به جهت ایجاد هم افزایی بین دستگاهی در رابطه با اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست منطقه‌‌ای استان‌های شمالی کشور به محوریت استان گلستان در روز چهارشنبه افزود: این منطقه بندی به منظور هماهنگی‌های لازم با دستگاههای متولی در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی انجام گرفته است. به زودی شاهد برگزاری این نشست‌های منطقه‌‌ای در مناطق جنوب، غرب، شرق و مرکز کشور هم خواهیم بود.

بابایی با تقدیر از راه اندازی سامانه تعیین اوقات در ثبت استان لرستان گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از رسیدگی سلیقه‌‌ای به پرونده‌ها و ارتقاء سلامت اداری مؤثر باشد.

«صفدر کشاورز» سرپرست معاونت امور اسناد سازمان ثبت هم در این جلسه با اشاره به اسکن ۷۵ درصد از دفاتر سنتی دفترخانه‌ها در سراسر کشور گفت: در ۱۱ استان کشور کار اسکن این دفاتر به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و ۱۲ استان نیز بین ۸۰ تا ۹۹ درصد دفاتر سنتی موجود در دفاتر اسناد رسمی را برای راه اندازی آرشیو الکترونیکی اسکن کرده اند.

در این جلسه همچنین محمد علی فلاح تفتی سرپرست معاونت املاک و کاداستر سازمان ثبت با اشاره به روند تبدیل اسناد دفترچه‌‌ای اراضی و املاک دولتی به تک برگی، گفت: در ۷ استان کشور تمامی اسناد دولتی موجود در خزانه به اسناد تک برگی تبدیل شده و در استان‌های دیگر نیز کار با سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *