رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 4 هزار و 900 پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان به سازش ختم شد

9:59 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۵۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از سازش 4 هزار و 968 فقره پرونده در 6 ماهه امسال در شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا بندانی اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدای سال، 24 هزار 431 فقره پرونده به شوراهای حل اختلا استان سیستان و بلوچستان وارد شده که از این میزان ۱۶ هزار و 641 فقره پرونده، وارده حقوقی و 7 هزار و 790 فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع پرونده های وارده ۲۳ هزار و 510 فقره پرونده وارده شهری و 921 فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه ابتدای امسال ۲۴ هزار و 741 فقره پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مختومه شده است.

بندانی تصریح کرد: از مجموع پرونده های وارده به شورای حل اختلاف، 14 هزار و 796 فقره پرونده قابل صلح بوده که 4 هزار و 968 فقره پرونده به صلح رسیده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: آمار پرونده های مصالحه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 34 را نشان می دهد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان به سازش در پزونده های اختلافات طایفه ای اشاره کرد و گفت: شعب ویژه صلح و سازش نیز امسال همانند سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان‌ و ریش سفیدان و صلحیاران 33 فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و 33 نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *