رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدارها درباره افزایش گرسنگی در جهان همزمان با روز جهانی غذا

12:40 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۹۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همزمان با روز جهانی غذا توجه به افزایش شدید بحران گرسنگی در جهان بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری میزان – 16 اکتبر به عنوان روز جهانی غذا یک فراخوان سالانه سازمان ملل برای اقدام در این زمینه است.

به گفته سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، از هر ده نفر در جهان، یک نفر دچار سوءتغذیه است و بیش از 3 میلیارد نفر توانایی پرداخت یک رژیم غذایی سالم را ندارند.

به گزارش «weforum»، درگیری‌ها، تغییرات آب و هوایی و افزایش قیمت‌ها همگی به افزایش ناامنی غذایی در سراسر جهان کمک می‌کنند.

فائو می‌گوید که دولت‌ها باید حمایت خود از کشاورزی را برای کمک به بهبود تولید پایدار غذاهای مغذی‌تر ارزیابی کنند.

روز جهانی غذا که امسال در 16 اکتبر برگزار می‌شود، یادآوری سالانه این است که ناامنی غذایی و سوء تغذیه همچنان گسترده است و به دلیل طیف وسیعی از تهدیدات جاری، از جمله تغییرات آب و هوایی، تورم، درگیری‌های ژئوپلیتیکی و غیره، در حال بدتر شدن است.

دو میلیارد نفر در جهان در حال حاضر از کمبود غذا رنج می‌برند و بر اساس برخی برآوردها، تا سال 2050 به 60 درصد غذای بیشتر برای تغذیه جمعیت جهان نیاز است؛ در حال حاضر بخش کشاورزی جهان قادر به پاسخگویی به نیازها نیست.

در حال حاضر 700 میلیون نفر در این بخش در وضعیت فقر به سر می‎برند و بخش کشاوزی مسئول 70 درصد از مصرف آب در جهان و 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی است.

روز جهانی غذا برای 16 اکتبر هر سال نامگذاری شده است؛ این امر یادبود تأسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در سال 1945 است.

صدها رویداد و فعالیت‌های اطلاع رسانی در سراسر جهان دولت‌ها، مشاغل، مردم و رسانه‌ها را گرد هم می‌آورد تا آگاهی و اقدام را برای کسانی که از گرسنگی رنج می‌برند، ارتقا دهند.

شعار امسال «هیچ کس را رها نکنید» است؛ فائو می‌گوید دسترسی و در دسترس بودن مواد غذایی مغذی به طور فزاینده‌ای به دلیل چالش‌های جهانی فعلی با مشکل مواجه شده است.

برنامه جهانی غذا نیز می‎گوید که تعداد افراد گرسنه در سراسر جهان از ابتدای سال 2022 از 282 میلیون نفر به حدود 345 میلیون افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *