رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوء استفاده باندهای سازمان یافته مواد مخدر در آلبانی از کودکان

12:00 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۵۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که کودکان در آلبانی با نرخ فزاینده ای در باندهای مواد مخدر به کار گرفته می‌شوند.

خبرگزاری میزان – شواهد و مستندات زیادی نشان دهنده سوءاستفاده فزاینده از کودکان توسط باندهای توزیع مواد مخدر در آلبانی است.

به گزارش « balkaninsight»، در سال‌های اخیر باندهای سازمان یافته مواد مخدر در آلبانی به ویژه در «تیرانا»، پایتخت این کشور از کودکان برای توزیع مواد استفاده می‌کنند.

این کودکان که عمدتا از خانواده‌های فقیر هستند، به ازای دستمزدی ناچیز به عنوان توزیع کننده به استخدام باندهای جنایتکار و سازمان یافته مواد مخدر در می‌آیند.

براساس بررسی‌های انجام شده در چند سال گذشته تعداد فزاینده ای از کودکان در آلبانی پس از استخدام به عنوان توزیع کننده مواد مخدر خود به ورطه مصرف این مواد کشیده شدند.

دادستان «تیرانا» می‌گوید که کودکان عمدتا برای توزیع مقادیر بسیار کم حشیش یا هروئین مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

یک قاضی آلبانیایی می‌گوید: بزهکاران بزرگسال به طور فزاینده ای از افراد زیر سن قانونی برای توزیع مواد مخدر یا سرقت‌های کوچک استفاده می‌کنند، زیرا آن‌ها مورد لطف قانون هستند.

یک دادستان آلبانیایی دیگر نیز در این رابطه گفت: کودکان از استخدام کنندگان خود یعنی از کسانی که آن‌ها را استثمار می‌کنند، می‌ترسند؛ بنابراین سکوت می‌کنند.

آلبانی به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده حشیش و کشور ترانزیت مواد مخدری مانند هروئین و کوکائین شناخته شده و بدنام است.

در سال 2018، حدود 30 درصد از زندانیان آلبانی مجرمان مواد مخدر بودند.

براساس داده‌های پلیس ایالتی بین سال‌های 2018 تا 2021، تعداد کودکانی که به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر دستگیر و بازجویی شدند، تقریبا دو برابر شده اند و عمده موارد در «تیرانا» بوده است.

کارشناسان حوزه جرایم نوجوانان می‌گویند: آمار رسمی گویای تمام ماجرا نیست.

دادستان‌ها و متخصصان جرایم اطفال و نوجوانان در سرویس مشروط (یک نهاد دولتی که بر احکام تعلیقی و احکام خدمات اجتماعی نظارت می‌کند) نگرانی فزاینده ای را از روند مصرف مواد مخدر و جرم در میان خردسالان ابراز می‌کنند.

یکی از کارشناسان سرویس مذکور گفت: تعداد فزاینده ای از کودکان گرفتار شده با هروئین یا کوکائین وجود دارند؛ بررسی پرونده‌های دادگاه و مصاحبه با مقامات مجری قانون نشان می‌دهد که مصرف مواد مخدر اغلب مقدمه ای برای جنایات جدی تر است؛ چندین مورد بررسی شده توسط مقامات نشان می‌دهد که گروه‌های جنایتکار از خردسالان برای سرقت استفاده می‌کنند، به آن‌ها پول می‌دهند و سپس از وابستگی و نیاز آن‌ها به پول سوء استفاده می‌کنند تا آن‌ها را به عنوان توزیع کننده مواد مخدر جذب کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *