رئیس جمهور چین: از حق استفاده از زور در موضوع تایوان چشم‌پوشی نمی‌کنیم

10:45 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۳۷۴
رئیس جمهور چین گفت که کشورش از حق استفاده از زور در موضوع تایوان چشم‌پوشی نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، می‎گوید که کشورش از حق استفاده از زور در موضوع تایوان چشم‌پوشی نخواهد کرد.

به گزارش «رویترز»، «شی»، گفت: این به مردم چین بستگی دارد که مسئله تایوان را حل کنند و چین هرگز از حق استفاده از زور چشم پوشی نمی‎کند، اما برای یک راه حل مسالمت آمیز تلاش خواهد کرد.  

تایوان، که چین آن را قلمرو خود می‌داند، پاسخ داد که از حق حاکمیت خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و مصالحه نخواهد کرد.

تنش‌ها بین پکن و تایپه در ماه آگوست به دنبال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به طرز چشمگیری افزایش یافت.

همچنین چین در پی سفر پلوسی به تایوان، چندین رزمایش نظامی در منطقه برگزار کرد.

«شی»، همچنین در سخنرانی افتتاحیه بیستمین کنگره حزب حاکم در پکن گفت که چین همیشه به مردم تایوان احترام می‌گذارد و از آنها  مراقبت می‌کند و متعهد به ترویج مبادلات اقتصادی و فرهنگی در سراسر تنگه تایوان است.

به گفته وی، حل و فصل مسئله تایوان به مردم چین مربوط است و مردم چین باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور چین، اظهار کرد: ما اصرار داریم که با بیشترین صداقت و بهترین تلاش‌ها برای چشم‌انداز اتحاد مجدد صلح‌آمیز تلاش کنیم، اما هرگز قول نمی‌دهیم که استفاده از زور را کنار بگذاریم و این گزینه را برای انجام تمام اقدامات لازم محفوظ می‌دانیم.

«شی جین پینگ»، می‎گوید که هدف این گزینه (استفاده از زور) در مقابله با مداخله نیروهای خارجی و تعداد بسیار کمی از حامیان استقلال تایوان است و نه اکثریت قریب به اتفاق مردم تایوان.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری گفت: اتحاد ملی و جوان سازی ملی رو به جلو حرکت می‌کند و اتحاد کامل سرزمین مادری باید حاصل شود و باید محقق شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *