ساماندهی یک‌هزار هکتار از بافت حاشیه‌ای چابهار با ساخت مسکن و معابر

10:36 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۳۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون بنیاد مسکن گفت: تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده در محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که اجرای حدود یکهزار واحد مسکونی آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساماندهی یکهزار هکتار از بافت حاشیه‌ای چابهار از سال ۹۸ برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت و بنیاد مسکن با اعتباراتی که داشت بهسازی بسیاری از معابر محدوده یکهزار هکتاری را انجام داد.

معاون بنیاد مسکن اعتبارات تخصیص یافته برای ساماندهی حاشیه چابهار را معادل ۷۵ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: با منابع بنیاد مسکن حدود یکصد میلیارد تومان برای حاشیه چابهار هزینه شد. اجرا و تکمیل بهسازی معابر چابهار در مجموع با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۱۰۰میلیاردتومان آن هزینه شده است.

سهرابی تصریح کرد: حداکثر در ۶ ماه آینده تمامی معابر محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار آسفالت خواهد شد و برنامه بعدی این است که واحدهای مسکونی این محدوده به مرحله اجرا در بیایند.

وی تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده در محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار را ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برشمرد و گفت: اجرای حدود یکهزار واحد مسکونی آغاز شده و در مرحله صدور پروانه قرار دارد و برای ۶۷۰ واحد مسکونی نیز پروانه اخذ شده است.  در مجموع مقرر است تا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این محدوده اجرایی و عملیاتی شود.

سهرابی جمعیت ساکن در محدوده یکهزار واحدی حاشیه چابهار  را ۵۰ هزار واحد برشمرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *