شهادت 100 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست از ابتدای 2022

8:20 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۰۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی خشونت‌ها را علیه فلسطینیان در ماه‌های اخیر افزایش داده و این خشونت‌ها به شهادت ده‌ها فلسطینی و به‌خصوص کودکان منجر شده است.

خبرگزاری میزان – اخیرا سازمان ملل با ارائه‌ آماری گزارش داد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رژیم صهیونیستی 100 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

بیش از 20 نفر از افرادی که در سال 2022 از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، کودک هستند.

این تنها بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی است که تمامی گروه‌های فلسطینی و حتی کودکان، معلولان و سالمندان را تحت تاثیر قرار داده است.

مرکز فلسطین برای حقوق بشر (PCHR) تشدید حملات و تهاجم مداوم نظامیان صهیونیست به اعماق اراضی فلسطین و به‌ خصوص کرانه باختری با هدف کشتار یا دستگیری را محکوم کرده است.

این نهاد فلسطینی می‌گوید که این حملات نشان دهنده افزایش شدید تعداد خشونت‌ها در کرانه باختری است؛ طی 2 هفته گذشته به دلیل این دستورات تیراندازی با هدف کشتن، علیرغم اینکه هیچ خطر یا تهدیدی قریب الوقوع برای جان نظامیان صهیونیست وجود نداشت، چندین فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

افزایش کشتار غیرقانونی و سایر جنایات نشان دهنده نیاز فوری برای پایان دادن به آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

پیش از این فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH) و سازمان عضو آن در اراضی اشغالی و همچنین کمیته عمومی علیه شکنجه در اراضی اشغالی (PCATI)  یک نامه مشترک در این زمینه به دفتر دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کردند.

پس از پنج سال بررسی مقدماتی طولانی و یک سال و نیم روند قانونی برای روشن شدن صلاحیت سرزمینی دیوان بین‌المللی کیفری، دفتر دادستانی این نهاد تحقیقاتی را در مورد وضعیت فلسطین در 3 مارس 2021 آغاز کرد.

تحقیقات عمدتا در مورد جنایات جنگی مرتکب شده از 13 ژوئن 2014 در غزه و کرانه باختری، از جمله قدس شرقی متمرکز است.

نهادهای حقوق بشری در بیانیه‌ای خواستار گنجاندن در محدوده تحقیقات جنایات جنگی شکنجه، رفتار غیرانسانی، اخراج غیرقانونی و نقض حق محاکمه عادلانه توسط ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی و سایر مقامات دولتی علیه فلسطینیان شدند.

رژیم صهیونیستی در حال تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان است؛ مقامات رژیم صهیونیستی باید به خاطر اعمال سیستم ظلم و سلطه بر فلسطینیان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *