رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موانع ورزشکاران سیاه‎پوست برای شرکت در رقابت‌های ورزشی در اروپا

12:24 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۲۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موضوع نژادپرستی در ورزش در کشورهای اروپایی به وضوح مشاهده می‌شود.

خبرگزاری میزان – ورزشکاران سیاه‎پوست برای شرکت در رقابت‌های ورزشی در اروپا با چالش‌های نژادپرستانه مواجه هستند.

به گزارش « andscape»، نژادپرستی، دسترسی محدود به مربیان و نبود منابع لازم سبب می‌شود تا ورزشکاران سیاهپوست برای حضور در رقابت‌های ورزشی با موانع جدی مواجه باشند.

دوچرخه سواری به دلیل سیطره نژادپرستی بر آن به عنوان یکی از سفیدترین ورزش‌های جهان شناخته می‎شود.

در جریان برگزاری رقابت‌های بین المللی دوچرخه سواری در سال 2021 از جمله « Giro d'Italia» و «Tour de France » کمتر از یک درصد شرکت کنندگان سیاه‎پوست بودند و در مسابقات «توردو فرانس» امسال که همین روزها آغاز می‌شود، هیچ دوچرخه سوار سیاه‎پوستی حضور ندارد.

در تایید موضوع نژادپرستی گسترده در ورزش دوچرخه سورای همین مستند کافی است که آخرین مدال سیاه‎پوستان رشته مذکور در المپیک تابستانی 1984 بود.

دوچرخه سواران سیاه‎پوست می‌گویند که هنگام تمرین یا رقابت در جاده‌ها نیز با مشکل نژادپرستی مواجه هستند و توهین‌های نژادپرستانه ای می‌شنوند.

ورزشکاران سیاه‎پوست در رشته ورزشی دوچرخه سواری گذشته از نژادپرستی با مشکلات جدی مواجه هستند که از این معضل نشات می‌گیرد؛ عدم توانایی خرید دوچرخه و تامین نیازها و ملزومات این ورزش، عدم دسترسی به مربی، برخورد نامناسب تماشاگران و سازمان دهندگان رقابت‌ها.

کارشناسان می‌گویند ورزش در فضاهای باز برای رنگین پوستان مخاطرات جدی به دنبال دارد و حتی می‌تواند به بهای جان آن‌ها تمام شود.

نمونه ای که آن‌ها در این رابطه ذکر می‌کنند، «احمد آربری»، دونده آفریقایی تباری است که در هنگام تمرین در منطقه‎ای جنگی توسط پلیس به قتل رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *