رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص شعب ویژه برای رعایت استانداردها در دادگستری‌های استان گلستان

11:27 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۱۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شعب ویژه‌ای در دادگستری‌های استان برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با رعایت نکردن استانداردها اختصاص داده شده است.

خبرگزاری میزان - به منظور کمک به احقاق حقوق عامه و پیگیری رعایت استانداردها در حوزه سلامت و ایمنی شهروندان، تفاهم نامه همکاری بین دادگستری استان گلستان و اداره کل استاندارد امضا شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: حوزه سلامت جزو حقوق عامه است و دادستان‌های سراسر استان آماده حمایت از ماموریت‌های قانونی در حوزه استاندارد هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: استاندارد با سلامت مردم سروکار دارد. رعایت استانداردها عامل مهمی در پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه سلامت و امنیت مردم است.

او با تاکید بر اینکه پشتوانه قضایی دادگستری می‌تواند به اداره استاندارد در اجرای ماموریت‌های آن کمک کند، افزود: بررسی استاندارد شهربازی‌ها و آسانسورها باید در اولویت باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و اجرای آن از دستگاه‌های متولی پیگیری شود.

آسیابی افزود: شعب ویژه‌ای در دادگستری‌های استان گلستان برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با رعایت نکردن استانداردها اختصاص داده شده است.

سیدمهدی حسینی سرپرست اداره کل استاندارد گلستان هم با قدردانی از پشتیبانی دستگاه قضایی گفت: هزار قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند و به تازگی از سوی استان گلستان تعریف استاندارد برای آسفالت را به شورای ملی استاندارد کشور پیشنهاد داده‌‌ایم که در صورت تدوین و ابلاغ آن گام مهمی برای ارتقای آسفالت معابر استان و کشور خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *