آرژانتین مجوز خروج ۵ خدمه هواپیمای ونزوئلایی از جمله 3 ایرانی را صادر کرد

10:52 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۱۳۴
پنج خدمه باقیمانده یک هواپیمای باری ونزوئلا، که از ژوئن در آرژانتین بازداشت شده بودند، اجازه خروج از این کشور را دریافت کردند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های دادگاه آرژانتین، می‎گویند که پنج خدمه باقیمانده یک هواپیمای باری ونزوئلا، که از ژوئن در آرژانتین بازداشت شده بودند، اجازه خروج از این کشور را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه «بارونز»، سه ایرانی و دو ونزوئلایی باقی مانده در بازداشت آرژانتین، بخشی از یک گروه 19 نفره از خدمه هواپیمای باربری بوئینگ 747 متعلق به شرکت ونزوئلایی «امتراسور» هستند که از زمان فرود آن در آرژانتین در بازداشت بوده‌اند.

پس از آزادی 14 خدمه دیگر در ماه‌های قبل، «فدریکو ویلنا»، قاضی فدرال آرژانتین اعلام کرد که طبق حکم منتشر شده در رسانه‌های محلی، هیچ مبنایی برای پیگرد قانونی پنج نفر باقی مانده وجود ندارد.

هواپیمای «امتراسور» ششم ژوئن (16 خرداد) از مکزیک وارد آرژانتین شد، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا نتوانست در بوئنوس آیرس سوخت گیری کند و در هشتم ژوئن (18 خرداد) عازم اروگوئه شد.

پس از اینکه مقام‎های اروگوئه از ارائه سوخت به این هواپیما امتناع کردند، این هواپیما به آرژانتین بازگشت و خدمه آن بازداشت شدند.

یک قاضی آرژانتینی با درخواست آمریکا برای توقیف این هواپیما موافقت کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آرژانتین ونزوئلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *