سومین جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد

9:49 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۹۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سومین جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور رئیس کل محاکم تهران در فضای علمی و تخصصی برگزار شد.

خبرگزاری میزان – سومین جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری با حضور یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران، شاکرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان، معاونان قضایی و مدیران ستادی محاکم، سرپرستان و جانشینان مجتمع‌های قضایی تهران در فضای علمی و تخصصی برگزار شد.

یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و تشکر و قدردانی از زحمات همه سرپرستان، مدیران و همکاران قضایی و اداری گفت: بحمدالله، علیرغم همه مشکلات عدیده عملکرد کمی و کیفی همکاران در همه مجتمع‌های قضایی قابل دفاع ارزیابی می‌شود. امیدواریم که با تلاش و جدیت بیشتر شاهد روند رو به رشد در ۶ ماهه دوم در سال جاری باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خطاب به سرپرستان مجتمع‌های قضایی گفت: انتظار داریم تمام سرپرستان با حضور مستمر در شعب نظارت فعال داشته باشند و ضمن دیدار و ملاقات چهره به چهره با همکاران در جریان روند فعالیت آنها قرار گیرند.

او در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رود سرپرستان از پرونده‌های مهم در حال بررسی در مجتمع آگاه بوده و ضمن نظارت بر واحد پیگیری مجتمع و ارتباط با دبیرخانه پیگیری پرونده‌های مهم در دادگستری استان که به دستور رئیس کل راه اندازی شده است، هرماه به صورت مرتب گزارشات و نتایج اقدامات صورت گرفته، به این دبیرخانه منعکس و رونوشت آن به ستاد محاکم ارسال شود.

رئیس کل محاکم تهران ادامه داد: در راستای توسعه ارائه خدمات رفاهی و دادن انگیزه به همکاران، انتظار می‌رود سرپرستان مجتمع‌های قضایی این امر مهم را جدی گرفته و به غیر از برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی که استان در نظر دارد آن‌ها هم برنامه‌هایی ولو با هزینه‌های کمتر، کوچک و به تناسب مناسبت‌های مختلف برای همکاران در نظر گیرند.

جعفری در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در واحدهای قضایی گفت: همه باید همت داشته باشیم در راستای حفظ و تعظیم شعائر دینی، با برنامه ریزی صحیح تدبیری اتخاذ کنیم که تمام همکاران قضایی و اداری بتواند در این فریضه مهم به صورت جماعت شرکت کنند.

او در پایان با اشاره به ارجاع متمرکز در محاکم تهران گفت: پیشنهاد ارجاع متمرکز در حقوقی‌ها را دادیم که نگرانی‌ها و سختی‌ها و معایبی ممکن است داشته باشد اما طبق جمع بندی‌های صورت گرفته، محاسن خیلی زیادی از جمله تعدیل در ارجاع، رعایت تخصص، سلامت و محرمانه بودن امر ارجاع، سرعت در کار و صرفه جویی در نیروی انسانی و هزینه و وقت را خواهد داشت که امیدواریم با دستور رئیس کل دادگستری استان و با تخصیص مکان و امکانات لازم در اسرع وقت به این مهم دست یابیم.

در این نشست حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تشکر از زحمات همکاران و مدیران محاکم بیان کرد: از سرپرستان مجتمع‌های قضایی انتظار می‌رود در راستای سند تحول قضایی ابلاغ الکترونیک را به عنوان یک راهبرد، مهم تلقی کرده و با نظارت و جلسات توجیهی برای همکاران این امر آموزش داده شود.

او بیان کرد: اگر ابلاغ درست انجام نشود آرای غیابی افزایش می‌یابد که این منجر به افزایش تعداد پرونده‌های مسن می‌شود اما اگر ابلاغ‌ها مدیریت شود مطمئناً تعداد این آرا هم کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: در راستای قدردانی از همکاران، مکانیسمی طراحی کردیم و به رئیس کل دادگستری استان تقدیم شده است که کمیته‌‌ای تشکیل و دبیر آن معاونت منابع انسانی باشد و دستگاه‌های نظارتی و مدیران مرتبط به صورت منسجم هر ماه جلسه‌‌ای تشکیل و از تعدادی از همکاران تقدیر و تشکر شود.

او خطاب به سرپرستان مجتمع‌های قضایی گفت: هر همکاری در هر زمینه‌‌ای مانند مسائل حقوقی، کیفری، تجاری، مدیریتی و آموزشی استعدادی دارد معرفی شود تا تلاش کنیم آن استعداد را رشد داده و از وجود آنها در جاهای مختلف بیشتر استفاده کنیم.

در این جلسه داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان تهران بیان کرد: دستورالعملی در خصوص کاهش اطاله دادرسی تهیه شده است. پیگیر هستیم تخصیص مالی لازم این موضوع را از طریق قوه بگیریم.

او گفت: تمام همت این معاونت توسعه خدمات رفاهی و تجهیز و به روز رسانی امکانات برای خدمت به همکاران است. کارهای خوبی از جمله تسهیلات بانکی، خودرو، عدالت در توزیع منازل مسکونی سازمانی در دست انجام است. امیدواریم با تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان خدمات بهتری به همکاران ارائه شود.

در این جلسه محمد ملائی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، ضمن بیان سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم، به ارائه گزارشى جامع و مقایسه‌‌ای از عملکرد کمی و کیفی دادگاه هاى عمومى و انقلاب تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ پرداخت.

در این نشست، معاونان و مدیران ستادی محاکم، مدیران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادها خود در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم پرداختند که عمده مشکلات آنان کمبود نیروی انسانی اعم از (قضایی و اداری) بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *