رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود دادگستری هرمزگان به موضوع حمل یکسره کالا در بنادر و گمرکات استان

9:13 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از ورود دستگاه قضایی به موضوع حمل یکسره کالا در بنادر و گمرکات این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی در بندر شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این جلسه، دستورات لازم را به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبارها و گمرکات استان صادر کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین اظهار کرد: در این جلسه مطالب خوبی در حوزه های مختلفی که برخی از آنها دارای کارکرد ملی می باشند مطرح شد.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع حمل یکسره کالا باید سیاست اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک و همه صنایع باشد، تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اداره بازرسی با ورود به این موضوع، گزارش جامعی را از طریق قوه قضاییه برای سلسله مراتب همکاران در دولت ارسال خواهند کرد تا نتایج و مزایای آن در حوزه کاهش هزینه‌ها تسهیل تجارت و تأمین منافع بیت المال بیان شود.

وی در ادامه تأکید کرد در حوزه آزمایشات ضرورت دارد با ورود جدی به موضوع نسبت به استقرار تجهیزات آزمایشگاه های مورد نیاز در استان هرمزگان پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

قهرمانی اعلام کرد: کمیته تحلیل، آسیب شناسی و ارائه پیشنهادات در خصوص کالاهای اساسی با مدیریت شخص دادستان مرکز استان تشکیل خواهد شد و در حوزه کالاهای اساسی نسبت به اصلاح فرایندها و برنامه ریزی جهت جلوگیری از رسوب اقلام وارداتی اقدام می کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: ضرورت دارد با توجه به مقررات و موازین قانونی، تفاهم‌نامه‌ای میان ادارات کل استاندارد، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی منعقد شود تا فرایند نمونه گیری از اقلام و کالاهای وارداتی در ضمن این تفاهم نامه تعیین شود و به تسریع و تسهیل امور منتج شود تا از نیاز واردکنندگان به مراجعه به استان‌های دیگر کاسته شود.

مجتبی قهرمانی همچنین بر ضرورت نظارت بالادستی به منظور تأمین مواد اولیه صنایع نیز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: تشدید نظارت ها در این خصوص به منظور رفع موانع موجود راهگشا خواهد بود.

گفتنی است، در جریان این نشست، مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بنادر استان و بندر شهید رجایی بندرعباس ارائه کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *