رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: فرزندان شاهد باید یار و یاور دستگاه قضایی در رفع آسیب‌ها باشند

15:03 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۴۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سمنان، گفت: قوه قضاییه باید آسیب های درون جامعه را شناسایی و درمان کند و فرزندان شاهد از همه بیشتر باید یار و یاور دستگاه قضایی در رفع این آسیب ها باشند.

خبرگزاری میزان -  محمد جعفر عبدالهی در نشست صمیمی که در جمع فرزندان شاهد شاغل در دادگستری کل استان سمنان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، فرزندان شهدا را ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند واظهارکرد: باعث افتخار است که ساعاتی از ایام خدمت را در محضر یادگاران و ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشم وگوشه ای از دغدغه ها و البته آلام شما مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و افزود: بالاتر از هر ارزشی ،ارزشی وجود دارد، جز شهادت که برتر از آن ارزشی وجود ندارد وبه همین دلیل شهدا با درایت، هوشمندی و زیرکی مرگ خویش را برگزیدند.

وی بیان کرد: شهدای گرانقدر ما به دلیل هوشمندی و فراستی که داشتند مرگ خویش را انتخاب و جان ارزشمندشان را در راه حق و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

عبدالهی افزود: شهدا می توانستند به میدان جبهه و جنگ نرفنه و بدنبال رفاه ، آسایش و آرامش باشند در حالی که در شب های عملیات وصیت نامه خویش را نوشته و با افتخار در میدان رزم جانشان را به ذات الهی تقدیم کردند، این کمال هوشیاری و بیداری است و برتر از آن عزتی وجود ندارد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: یکی از در خواست هایی که همواره در دین مبین اسلام تاکید شده که از خداوند متعال داشته باشیم این است که « ختم عمرمان با شهادت در راه خدا باشد » که اگر این دعا پذیرفته شد به معنای اعطای برترین و بهترین امتیاز است.

وی افزود: شما فرزندان معظم شاهد انتساب افتخارآمیزی به شهادت دارید چرا که یادگار پدران،مادران شهدا بوده و در اجر آنان سهیم هستید و به سبب این حلقه اتصال به خاندان ارزشی ، نظام مکلف به رعایت عزت، کرامت و شأن شما عزیزان است.

عبدالهی تصریح کرد : شما از خاندان ارزشی و مورد تکریم نظام هستید و انتظار می رود همراهی شایسته ای با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و در درون دستگاه قضایی هرگاه آسیبی را مشاهده کردید ، شما سزاوارتر به انجام امر به معروف و نهی از منکر هستید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: دغدغه و توقع مردم از دستگاه قضایی این است که درخواست های آنان بموقع شنیده و انجام شود و انتظار می رود فرزندان شاهد نخست عامل به آن بوده و دیگران را در این امر همراه سازند.

عبدالهی افزود: قوه قضاییه که چشم نظام است باید آسیب های درون جامعه را شناسایی و درمان کند و فرزندان شاهد از همه بیشتر باید یار و یاور دستگاه قضایی در رفع این آسیب ها باشند.

وی به مطالبات نمایندگانی از فرزندان شهدای شاغل در دادگستری استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از مواردی که ذکر شد در راستای تصمیمات استانی و در چارچوب موازین قانونی قابلیت اجرا دارد که باید انجام و هیچ کسی بویژه فرزندان معظم شاهد نباید از حق قانونی و قابل اجابت محروم شوند و بخشی دیگر از این موارد منوط به انتقال درخواست ها به مرکز قوه قضاییه است که منتقل وبه صورت جدی پیگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین عنوان کرد: این نشست صمیمی مقدمه ای بر شروع یک همفکری و همراهی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می رود همراهی و همدلی بیش از پیش فرزندان شاهد گامی موثر در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی استان شود.

این نشست صمیمی فرزندان شاهد شاغل دستگاه قضایی استان سمنان با محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان به صورت حضوری در مرکز استان و از طریق ویدئو کنفرانس برای سایر حوزه های قضایی استان برگزار شد .

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *