رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

13 زندانی محکوم به قصاص نفس با اقدامات مددکاران زندان استان اصفهان بخشیده شدند

9:18 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۸۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان های اصفهان گفت: 13 زندانی محکوم به قصاص نفس با کمک وتلاش مددکاران زندان‌های استان آزاد شدند.

علیرضا بابایی فارسانی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: 13 زندانی محکوم به قصاص نفس با کمک‌های و تلاش مددکاران زندان‌های استان اصفهان زندگی دوباره پیدا کردند.

وی گفت: در راستای اجرای اولویت دهگانه سازمانی در سال جاری و با هدف کاهش جمعیت کیفری با تلاش و پیگیری‌های مستمر روسای زندان‌ها و مددکاران زندان با برگزاری نشست‌های متعدد با شاکیان و صاحبان حق زمینه احیای زندگی 13زندانی در شش ماهه اول سال جاری رقم زده شد.

عضو کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان اصفهان تصریح کرد: نجات جان انسان ها و احیای زندگی افراد جزو وظایف انسانی و بشری محسوب شده از این رو زندانیانی که دارای شاکی خصوصی هستند به زندان دعوت و نسبت به صلح و سازش و رضایت طرفین تلاش می کنند.

بابایی در ادامه با اشاره به اینکه زندانیان یاد شده از دو زندان مرکزی و نسوان بوده اند اظهار کرد: 12نفر از مددجویان مرد و از زندان مرکزی و یک نفر از مددجویان نیز زن و از زندان زنان اصفهان هستند.

مدیرکل زندان های استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در راستای انجام وظایف مددکاری جنسیت، سن، تبعه ایرانی و خارجی هیچ گونه تبعیضی قائل نمی شویم، یادآور شد: در بین زندانیانی که از اجرای حکم قصاص رهایی یافته‌اند یک نفر نیز از تبعه کشور افغانستان است.

بابایی در پایان با قدردانی از تلاش مددکاران گفت: 7تن از زندانیانی که رضایت آنها قطعی شده بود با پیگیری و دستور مراجع قضایی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید:

پرونده مهریه ۲ میلیارد تومانی با وساطت شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم شد

انتهای پیام/


برچسب ها: اصفهان زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *