مدیرعامل خبرگزاری برنا: رئیس دستگاه قضایی مرزی تعیین کننده بین اعتراض و اغتشاش کشیده است

13:55 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: رئیس دستگاه قضایی مرزی تعیین کننده بین اعتراض و اغتشاش کشیده است؛ در این راستا فضا طوری فراهم می‌شود که اگر کسی اعتراض دارد راه حلی برای بیان آن داشته باشد.

محمد امین میرزایی در گفت‌وگو با میزان، درباره اظهارات رئیس دستگاه قضا در شورای‌عالی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات از طریق گفت‌وگو را دارم» اظهار کرد: از آنجاکه پیشگیری یکی از رسالت‌های دستگاه قضایی است و معاونتی هم با همین نام در این قوه وجود دارد؛ دعوت رئیس دستگاه قضا برای گفت‌وگو نشان می‌دهد، یکی از راهبردهای اصلی قوه قضاییه جلوگیری از بروز جرایمی است که امکان پیشگیری از آنها با گفت‌وگو امکانپذیر است. 

وی افزود: رئیس دستگاه قضا با فراخوان خود برای گفت‌وگو، در راستای دیگر اقدامات مثبتی که در قوه قضاییه در حال انجام است، احساس ضرورت کرده که ابهامات و اعتراضات موجود را کاهش دهد و این موضوع گام مثبتی است. 

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: فراخوانی که حجت الاسلام والمسلمین اژه ای به معترضان داده است، از چند منظر حائز اهمیت است، نخست اینکه رئیس دستگاه قضایی مرزی تعیین کننده بین اعتراض و اغتشاش کشیده است؛ در این راستا فضا طوری فراهم می‌شود که اگر کسی اعتراض دارد راه حلی برای بیان آن داشته باشد و در اینجا تمایز اعتراض و اغتشاش مشخص می شود. 

میرزایی با اشاره به پیشنهاد اخیر سخنگوی دولت درباره ایجاد تشکیلاتی برای گفت‌وگو نیز گفت: اینکه عالی ترین مقام قضایی کشور، زمینه‌ای فراهم کند تا گفتگو شکل بگیرد، نشان می دهد که اولویت دستگاه قضایی برخورد نیست بلکه دنبال ابهام زدایی و پاسخ به پرسشهاست تا فضای مسموم ایجاد شده را از بین ببرد. 

بیشتربخوانید

صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در استان هرمزگان

وی تصریح کرد: محصول این نگاه مثبت این است که آن عنصر بیگانه خارجی که دلش برای کشور نمی سوزد و دنبال تجزیه آن با  کشته سازی و اغتشاشات است، در هدف خود ناکام بماند و یکی از مولفه های دیگر پیشنهاد مهم رئیس دستگاه قضا از این روست که نسلی از جامعه نوجوانان و جوانان هستند که شاید ارتباطشان با بخشی از بدنه حاکمیت قطع و یا کمتر شده باشد که با این اقدام، شکاف بین نسلی کاهش یافته و فضا به سمت آرامش حرکت می کند.  

مدیرعامل خبرگزاری برنا تاکید کرد: یکی از راه حل ها در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت گروه ها و احزاب سیاسی، جنبش دانشجویی  است تا پاسخ  مسئولان را به مردم انتقال دهند و رئیس دستگاه قضا با این پیشنهاد، فضای انتقال اطلاعات به را فراهم کرده است. 

وی عنوان کرد: فراخوان گفت‌وگو از سوی رئیس دستگاه قضا، این پالس مثبت عمومی را به جامعه می دهد که فاصله ای بین مردم و مدیران نیست و زمینه سو استفاده از سوال به حق مردم را از تمام کسانی که دنبال ماهی گرفتن از این آب گل آلود هستند را می‌گیرد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *