زاخارووا: تحریک اوکراین از سوی واشنگتن تلاش‌های دیپلماتیک را پیچیده می‌کند

13:37 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۱۲۳
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه برای دیپلماسی آماده است، اما تحریک اوکراین به افراط‌گرایی توسط واشنگتن، تلاش‌های دیپلماتیک را پیچیده می‌کند.

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می‎گوید که روسیه برای دیپلماسی آماده است، اما تحریک اوکراین به افراط‌گرایی توسط واشنگتن، تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه را پیچیده می‌کند.

به گزارش «تاس»، «زاخارووا» گفت: یک بار دیگر به ‌ویژه برای طرف آمریکایی تکرار می‌کنیم؛ اهدافی که در اوکراین تعیین کرده‌ایم به نتیجه خواهند رسید.

به گفته وی، روسیه برای دیپلماسی آماده است و شرایط به خوبی شناخته شده است؛ هر چه واشنگتن بیشتر روحیه جنگ طلبانه کی‎یف را تشویق کند و اقدامات تروریستی خرابکاران اوکراینی را به جای جلوگیری از آن تشویق کند، جست‌وجو برای راه حل‌های دیپلماتیک دشوارتر خواهد بود.

در همین حال «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، گفت که اظهارات اخیر واشنگتن در مورد آمادگی برای ارائه محصولات نظامی اضافی از جمله جدیدترین تجهیزات به اوکراین ثابت می‌کند که آمریکا بخشی از مناقشه است.

«آنتونوف» اظهار کرد: تصمیم روسیه برای حمله با تسلیحات هدایت شونده دقیق به تأسیسات زیرساختی در اوکراین، پاسخی به اقدامات تروریستی انجام شده در کشور ما بود؛ مسئولیت این حملات به طور کامل بر عهده کی‌یف است.

وی می‎گوید روسیه از آمریکا و متحدانش می‌خواهد که از «خط قرمزی» که به آن نزدیک شده‌اند، عبور نکنند.

سفیر روسیه در آمریکا در بخش دیگری گفت: دست از پمپاژ کی‌یف با سلاح‌های مرگبار بردارید؛ این تنها منجر به قربانیان و ویرانی‌های جدید و همچنین طولانی شدن بیشتر درگیری خواهد شد.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *