رئیس کل دادگستری هرمزگان: عملکرد فراجا در حوادث اخیر منطقی و عزتمندانه بود

23:01 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۳۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تأکید بر حمایت همه‌جانبه از نیروی انتظامی گفت: عملکرد فراجا در حوادث اخیر منطقی و عزتمندانه بوده است

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دیدار با سردار جعفری فرمانده انتظامی استان، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت و فراجا از تلاش‌های حافظان نظم و امنیت قدردانی کرد.

وی در جریان این دیدار با اشاره به نقش بی بدیل نیروی انتظامی در مقابله با جرایم و تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و دیگر اعضای شورای تأمین استان هرمزگان می توانند با بهره گیری از ظرفیت های قانونی در جهت کشف جرایم سازمان یافته، مبارزه با قاچاق و همچنین شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان این جرایم، دستگاه قضایی را یاری کنند.

قهرمانی در ادامه با تبیین جایگاه مهم تعاملات پلیس و دستگاه قضایی در پیشگیری از جرایم، از عملکرد نیروی انتظامی در این خصوص ابراز رضایت کرد و یادآور شد: همکاری و تعامل سازنده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش سطح آگاهی مردم از طریق ارائه آموزش های همگانی، دستاوردهای خوبی به ارمغان آورده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال هفته فراجا با سالهای گذشته تفاوت ویژه‌ای دارد و طی روزهای اخیر دشمنان این نظام و انقلاب همه امکانات خود را به صحنه آوردند تا با یک برنامه ریزی پیچیده و خطرناک به دستاوردهای ملت ایران ضربه بزنند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه برخی به اشتباه فکر می کنند که این موضوع یک حادثه ساده و اتفاقی بوده است یادآور شد: حوادث اخیر یک عملیات پیچیده و دارای عقبه است که ضرورت دارد در این خصوص از نظرات متخصصین و صاحب نظران به منظور شناسایی عوامل دخیل در آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با بیانات روشنگرانه خود در روزهای اخیر نقش دولت خبیث آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی خائنین خارج‌نشین را افشاء نموده اند، خاطرنشان کرد: ویژگی این دور از اغتشاشات این بود که در مرحله نخست نیروی انتظامی به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت را در مظان اتهام قرار دهند تا با استفاده از این موضوع قدرت مانور از حافظان امنیت گرفته شود و دشمن از این طریق بتواند عملیات خرابکارانه خود را گسترش دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه نقشه های دشمنان ملت ایران، مثل همیشه نتیجه عکس داده است یادآور شد: برخلاف تصور دشمن حوادث اخیر سبب شد تا نیروهای امنیتی و انتظامی ما پخته تر و زبده تر شوند و با استفاده از تجربه به دست آمده به کمال برسند.

قهرمانی با بیان اینکه دشمن و ایادی آن همچون همیشه از صحنه اغتشاشات، نادم و پشیمان بیرون خواهند رفت، بیان کرد: نیروی انتظامی موضوع برقراری نظم و امنیت را به‌خوبی میدان‌داری نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تأکید بر حمایت همه‌جانبه از نیروی انتظامی گفت: عملکرد فراجا در حوادث اخیر منطقی و عزتمندانه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همکاری دو دستگاه قضایی و انتظامی، ثمرات بسیار خوبی در ارائه خدمت به مردم داشته، تصریح کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این وحدت و تعامل، محکمتر از همیشه ادامه خواهد داشت.

در ادامه، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان طی سخنانی، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای نیروی انتظامی استان ارائه کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اظهار داشت: امنیت موجود در مناطق مختلف استان هرمزگان مرهون حمایت بی وقفه دستگاه قضایی از نیروی انتظامی است که این موضوع روحیه و انگیزه مضاعفی را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی حافظان نظم و امنیت استان ایجاد نموده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های مستمر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دستاوردهای نیروی انتظامی این استان در زمینه کاهش جرایم، پیشگیری از وقوع جرم و کشفیات قاچاق و مواد مخدر را نتیجه تعامل و هم افزایی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی عنوان کرد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *