لطیفی: استقلال به وحدت تاکتیکی بالایی رسیده است/ ساپینتو باید از هیجانش در کنار زمین بکاهد

7:45 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۰۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در بازی‌های اخیرش نشان می‌دهد به وحدت تاکتیکی مناسب و خواسته‌های تاکتیکی ساپینتو دست یافته است.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در هفته‌های اخیر لیگ برتر اظهار داشت: وضعیت استقلال از ابتدای فصل قابل پیش‌بینی بود و بر این باور بودم که ارائه فوتبال مالکانه ساپینتو نیاز به زمان دارد که هفته به هفته با هر چه هماهنگ‌تر شدن بازیکنان، نتایج خوب هم از راه برسد. استقلال در بازی‌های اخیرش نشان می‌دهد به وحدت تاکتیکی مناسب و خواسته‌های تاکتیکی ساپینتو دست یافته و امتیازات لازم را گرفته است تا به صدر جدول لیگ برتر برسد.

وی افزود: بازیکنان استقلال هر چه بیشتر در اختیار سرمربی باشند به طور حتم روند رو به رشد تیم بهتر خواهد شد و البته نیاز به کار بیشتر در تمرینات دارد. ساپینتو هر چه جلوتر آمد تغییراتش نسبت به ابتدای فصل بیشتر به چشم آمد و نتایج مطلوب و دلخواه را گرفت.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه فوتبال مالکانه نیاز به هماهنگی بازیکنان دارد، اضافه کرد: سبک مالکانه خیلی سخت‌تر از سبک بازی دفاعی و ضدحمله است که بازیکنان در زمین خودی جمع می‌شوند و تمامی فضاها را پوشش می‌دهند و در صورت مهیا شدن شرایط، ضدحمله خطرناکی را روی دروازه حریف می‌زنند. دفاع کردن هم باید مثل سبک کی‌روش در تیم ملی باشد که به خوبی دفاع کردن را بلد است و در ضدحملات نیز موثر عمل می‌کند.

*تیم‌های تارتار خوب دفاع می‌کنند و در ضد حملات بسیار خطرناک هستند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با رفتارهای هیجانی ساپینتو در کنار زمین تاکید کرد: مقایسه دیدارهای گذشته با بازی فولادخوزستان نشان می‌دهد که روال و شکل سیستم استقلال به خاطر عدم حضور ساپینتو در لب خط تغییر کرده است. در فوتبال امروز دنیا ثابت شده است که اکتیو بودن مربی در کنار زمین و صحبت کردن با بازیکن تاثیرات مثبتی برای تیم خواهد داشت. البته در این فعال بودن مربی لب خط، ضعف‌هایی هم وجود دارد که ابتدا نباید مربی بیش از اندازه درگیری ایجاد کند و تیمش را وارد حاشیه کند. همچنین اگر در یک بازی هم حضور نداشته باشد به شکل و روند بازی تیمش آسیب برساند. ساپینتو باید از این شر و شور خودش بکاهد تا تمرکزش بیشتر شود.

لطیفی در مورد دیدار استقلال با ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر خاطرنشان کرد: تیم‌های مهدی تارتار دفاع کردن را خوب بلدند و در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر می‌شوند. هم اکنون ساپینتو از بازی فولاد خوزستان تجربه به دست آورده است و حالا راحت‌تر می‌تواند با تیم‌های دفاعی حاضر در لیگ برتر مقابله کند. استقلال مقابل ذوب‌آهن هم فوتبال مالکانه‌ ارائه خواهد داد و توپ و میدان را اختیار خواهد گرفت. بر همین اساس نباید عجله بکند و پس از وارد شدن به زمین حریفش با حوصله روی دروازه موقعیت گل بسازد. همچنین بازیکنان میانی و دفاعی مراقب ضدحملات ذوب‌آهن باشند تا اسیر ضدحملات این تیم نشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *