توصیه فرمانده کل سپاه به جوانان؛ مهره شطرنج دشمن نباشید

13:32 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۷۶۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند نبرد را به درون ذهن و قلب جوانان ما بکشند گفت: به جوانان می‌گوییم دشمن را بشناسید، مهره شطرنج دشمن نباشید.

خبرگزاری میزان - سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز در عرصه ورزش، ما از نام‌ها نمی‌ترسیم؛ ورزشکاران ما در رشته‌های تیراندازی، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی و هر ورزش دیگری کم‌کم نام‌ها را پشت سر می‌گذارند، خودشان به نام تبدیل می‌شوند و نام ایران را در عرصه ورزش جهانی اعتبار بین‌المللی می‌بخشند؛ این مهم است.

سردار سلامی ادامه داد: همان‌گونه که جوانان قدرتمند ما در بسیج، ارتش و سپاه در مقابل عرصه یک آرایش دفاعی دشمن که جهانی بود، ایستادند و استقلال، امنیت، شکوه و عظمت این کشور را تثبیت کردند و جهان قدرتمند را از نزدیک شدن به مرز‌های این کشور فراری دادند، ورزشکاران ما هم همین‌گونه افتخارآفرین هستند.

فرمانده کل سپاه افزود: همان‌گونه که دانشمندان، ما را به فضا فرستادند، همان‌گونه که پهپاد‌ها را تا سه هزار کیلومتر شعاع پروازی دادند؛ همان‌گونه که پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانجات را ساختند، همان‌گونه که جوانان اندیشمند ما در فضای تحریم بر اراده دشمن غلبه کردند و این کشور را در بخشی از فناوری‌های نوین در خطوط مقدم قرار دادند و همان‌گونه که ملت ایران از هر چالش و نبردی یک فرصت بزرگ خلق کردند و از جنگ، قدرتی ساختند که می‌تواند بر قدرت‌های بزرگ جهانی غلبه کند، این واقعیت است؛ حتی ملت ما از تحریم، خوداتکایی ساختند و جامعه را از تحریم دور کردند.

سناریوی دشمن برای تخریب دستاوردهای کشور
وی سپس به وقایع اخیر در کشور اشاره و عنوان کرد: امروز دشمن سناریویی را با استفاده از القائات شیطانی و از طریق رسانه‌ها در پیش گرفته است؛ در حالی که ما می‌بینیم از درون اتاق‌های فکر در واشنگتن و نیویورک و در برخی کشور‌های اروپایی و عوامل آنان در ریاض برای بر هم زدن این شکوه و برای تخریب این دستاورد‌های بزرگ که حاصل خون شهیدان است و برای جلوگیری از فتح مجدد قله‌های وسیع و برای برهم زدن امنیت ملی و برای تخریب آرامش ملی و برای از بین بردن وحدت و انسجام ملی ما تلاش می‌کنند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: دشمنان ما نمی‌توانند این همه درخشش را ببینند؛ ایرانِ عزیز، بزرگ، سربلند و فاتح قله‌های سخت، ایرانِ درهم‌شکننده دشمنان بزرگ، ایرانِ عبورکننده از فراز تحریم‌ها و ایرانِ درهم‌شکننده اراده دشمنان را نمی‌توانند ببینند؛ برای همین، مسیری را باز کردند تا با القائات شیطانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، نبرد را به درون ذهن و قلب جوانان ما بکشانند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: البته عده کمی از جوانان این کشور تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفتند؛ لذا به این جوانان می‌گوییم که دشمن را بشناسید و مهره شطرنج سیاسی دشمن علیه کشور بزرگ ایران نشوید؛ زیرا تاریخ در حال نوشته شدن است؛ شما نباید توسط اندیشه‌ها و دست‌های دشمنان جابجا بشوید، شما نباید پیاده‌نظام ژنرال‌های سیاسی دشمنانمان بشوید؛ دشمنانی که امروز به شما فرمان می‌دهند که در خیابان‌ها بریزید و آتش بزنید و نیرو‌های امنیتی و مدافعان امنیت را مورد حمله قرار دهید، این‌ها از کشته شدن شما لذت می‌برند.

وی با بیان اینکه دشمنان هرگز خیرخواه جوانان ما نیستند، خطاب به جوانانی که با تحریک رسانه‌های معاند به خیابان‌ها می‌آیند، گفت: ما دشمنان را می‌شناسیم، اینان شیطان هستند؛ لذا مراقب باشید. جوانان عزیز! این همه افتخار و بزرگی و عظمت و منزلت و این همه درخشش سیاسی کشور در نظام بین‌الملل، این درخشش فنی، صنعتی و علمی و فناوری کشور، این قدرت نفوذ منطقه‌ای کشور جمهوری اسلامی ایران، این امنیت مقتدرانه و آرامش شکوهمند محصول ریخته شدن خون صد‌ها هزار جوان شهید است؛ پس به‌صورت آن‌ها چنگ نزنید و مراقب باشید.

سردار سلامی افزود: شما که امروز بسیجیان را شهید می‌کنید، باید بدانید این‌ها همان‌هایی هستند که هنوز هم در دمای ۴۰ درجه زیر صفر در ارتفاعات غرب کشور گاهی شب‌ها برای نگهبانی دادن از حرمتِ نوامیس شما منجمد می‌شوند و گاهی در حالی که با بولدوزر‌ها مشغول ساختن جاده‌ها بر روی ارتفاعات صعب‌العبور هستند با بولدوزر به پایین پرتاب می‌شوند و هنوز تابوت‌ها پیکره جوانان مدافع این مرز و بوم را روی دست مردم تشییع می‌کنند؛ چرا در خیابان به آن‌ها حمله می‌کنید؟ چرا افتخار شما مثل افتخار دشمن شده است؟ اگر یک نیروی مدافع امنیت و وطن و اسلام و نوامیس مردم را شهید کنید، افتخار می‌کنید؟ آیا می‌توانید به تاریخ پاسخ دهید؟ چرا اینگونه عمل می‌کنید؟

وی ادامه داد: مگر این نظام جز استقلال، آزاد شدن از تأثیر اراده دشمنان و جز برای رفع فقر و محرومیت و جز پیشرفت امنیت، جز برای رفاه و مفتخر کردن این مردم در همه عرصه‌های رقابت و منازعه جهانی کار دیگری می‌کند؟ مگر در مقابل دشمنان نایستاده است؟ چرا می‌خواهید به این ایستادگی آسیب بزنید؟ چرا حرف‌های حق را نمی‌شنوید و چرا در غوغای باطل گرفتار شده‌اید؟ چرا در فضای مه‌آلود حرکت می‌کنید؟ چرا به مقدسات اهانت می‌کنید و به قرآن، مسجد، پرچم و ارکان مقدس انقلاب و نظام اهانت می‌کنید؟ آیا این جز به اراده دشمن است؟ آیا آمریکا به چیزی غیر از این می‌اندیشد؟

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: من از ملت عزیز و بزرگ ایران صمیمانه قدردان و سپاسگزارم؛ به‌عنوان سرباز کوچک شما که آرزویش همیشه ذبح شدن و تکه تکه شدن برای دفاع از عزت و آبرو و ناموس شماست، این آرزویم شتاب‌دار شده است؛ همکاران ما هم همین‌گونه هستند.

ملت ایران صف خود را از اغتشاشگران جدا کرد
سرلشکر سلامی گفت: از این ملت تقدیر می‌کنم که هرگز بازتاب و پژواک صدای بیگانگان نشد، صف خود را از صف اغتشاش جدا کرد، در جاده‌ای که دشمن ترسیم کرده بود، حرکت نکرد و مقابل این سناریوی خطرناک ایستاد و دوباره حماسه‌ای بزرگ و افتخاری بزرگ آفرید. درود بر این مردم بصیر، شرافتمند، بزرگ، مقاوم، ایستا و آگاه و باشکوه؛ آن هم در حالی که دشمن تیرگی جهل می‌پراکند و دروغ می‌گوید؛ زیرا در روز خورشید را در وسط آسمان تکذیب می‌کند؛ وقتی رهبر عزیزمان در میدانِ سان نیرو‌های مسلح ظاهر می‌شود، او آن را انکار می‌کند؛ این یعنی انکار خورشید در وسط آسمان.

وی گفت: آن‌هایی که می‌گویند آتش بزنید، برهنگی افتخار آنهاست و می‌خواهند آبروی یک ملت سربلند را در بلاد دور بر باد دهند؛ آیا می‌خواهید در این مسیر باشید؟ اگرچه جوانان این کشور سرشار از شور و شعور و آزادی هستند، اما به خانواده‌های عزیز و گرانقدر توصیه می‌کنم این جوانانی را که فریب دشمن را خوردند و البته بسیار اندک هستند، نصیحت کنید و اجازه ندهید در میان این جماعت اغتشاشگر حضور یابند؛ زیرا عناصر مرموز و خطرناکی در این اغتشاشات وجود دارند. سناریوی دشمن مرموز و پیچیده است؛ لذا نباید به آن نباید پاسخ داد.

بنا به اعلام دفاع پرس، فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ملت ایران ما مثل صحنه‌های سخت قبل، بر این پدیده هم پیروز می‌شود؛ زیرا دشمن یارای مقابله با ملت ایران را ندارد و از این فراز هم به زیبایی عبور خواهیم کرد.

سردار سلامی عنوان کرد: اما ما به دشمنان بیرونی که در داخل کشور می‌خواهند آشوب به‌پا کنند، می‌گوییم با همین جوانانی که فریب شما را خوردند به سراغتان خواهیم آمد؛ جوانان به دامان ملت برمی‌گردند، از شما اعراض می‌کنند و شما را به‌زودی خواهند شناخت. ما با همین جوانان از شما انتقام خواهیم گرفت؛ پس مراقب رفتارتان باشید؛ به آن‌هایی هم که این سیستم‌های خبرپراکنی و دروغ‌پراکنی را برای آشوب در جامعه ما مدیریت می‌کنند، هشدار می‌دهیم که دست از این رفتار‌ها بردارید؛ شما ما را قبلاً آزموده‌اید؛ لذا مراقب باشید؛ چون به سراغتان خواهیم آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *