رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: پرونده‌های اغتشاشات با حساسیت ویژه رسیدگی می‌شود

13:40 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۷۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:تعدادی پرونده قضایی برای افراد دخیل در اغتشاشات تشکیل شده است که نیاز است بررسی و تصمیمات درست و قانونی در باب آنها اتخاذ شود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه بررسی جوانب حوادث و اغتشاشات اخیر که بعد از ظهر روز یکشنبه 17 مهر ماه در سالن جلسات دادگستری استان آذربایجان غربی و با حضور روساء و دادستانها و تعدادی از قضات برخی از حوزه های قضایی جنوب استان برگزار شد با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر (ص) گفت: در روزهای اخیر توسط تعدادی از منافقین و زخم خوردگان از انقلاب و نظام و گروه های ضاله و ضد انقلاب برخی اتفاقات ناخوشایند و تلخ در کشور رخ داد که با بهانه های مختلف تعدادی افراد فریب خورده را وارد کف خیایان کردند و موجبات اخلال در نظم و امنیت مردم را بوجود آوردند که با شعور بالای مردم، بصیر و فهیم کشور اسلامی این فتنه در نطفه خفه شد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: تعدادی پرونده قضایی برای افراد دخیل در اغتشاشات تشکیل شده است که نیاز است بررسی و تصمیمات درست و قانونی در باب آنها اتخاذ شود.

عتباتی افزود: باید درخصوص این پرونده ها طبقه بندی و تفکیک داشت و در هر مورد پرونده وفق مستندات و مدارک رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

وی ادامه داد: برخی افراد در این اغتشاشات اقدام تاثیر گذاری نداشته و فقط تحت تاثیر هیجانات و احساسات به میدان آمدند و خود هم از کرده شان ابراز ندامت کردند که وفق دستور دادستانی کل کشور تکلیف این افراد روشن و اکثراً از زندان آزاد شدند.

عتباتی به سوء جریانات تحریک آمیز توسط برخی معاندین اشاره و گفت: تعدادی با قصد بر هم زدن امنیت کشور و ملتهب کردن اوضاع و احوال حاکم تلاش داشتند امنیت مردم و جامعه را به مخاطره اندازند و افراد را به کشتار، تخریب و تحریق اموال مردم و دولت تحریک کنند که این امر به هیچ وجه قابل مماشات نیست و برخوردهای قانونی و قضایی لازم با کسانی که جان، مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار داده اند معمول خواهد شد.

وی از همکاران قضایی خود خواست با حساسیت ویژه ومضاعف پرونده های مرتبط با اغتشاشات را رسیدگی و هم توصیه های مقام معظم رهبری و هم دستورالعمل دادستان کل کشور را در خصوص این افراد ملاک نظر قرار دهند و از تمام ظرفیت های قانونی به درستی بهره بگیرند.

وی افزود: کسی که خانه مردم یا بانک ها را آتش می زند و یا به سمت نیروهای مسلح و مردم شلیک می کند با کسی که دچار احساسات و هیجانات به خیایان آمده و کار خاصی انجام نداده است یقیناً باید تفاوت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با یادآوری حماسه های شهداء و ایثارگران در حفاظت و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی گفت: باید اکنون پاسدار خون این شهیدان عزیز باشیم و نگذاریم اهدافی را که به خاطر آن جان عزیزشان را به طبق اخلاص گذاشتند هدر برود.

عتباتی ادامه داد: هدف دشمن استقلال و مقاومت و پایداری ملت غیور ایران است و دشمن، با قدرت ایران و مقاومت ملت بزرگ ایران مشکل دارد و در تلاش است این مقاومت و ایستادگی را با انواع حربه ها بشکند، لکن مردم ما با دشمن شناسی به موقع اجازه جولان را از آنها گرفته اند.

وی از همکاران خود خواست در رسیدگی مستندات و دلایل و مدارک را به صورت کامل از ضابطین اخذ و در پرونده ها درج و تصمیمات بر اساس آنها اتخاذ شود و کسانی که در این آشوب ها و اغتشاشات از جهت جانی یا مالی دچار آسیب و خسارت شده اند از آنها تظلم خواهی صورت گیرد و خسارتهای وارده به آنها جبران شود.

در ادامه جلسه حاضرین به ارائه نقطه نظرات و بیان دیدگاه های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اغتشاشات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *