رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئيس كل دادگستری اصفهان: مجهز شدن جامعه به ايمان راز امنيت پايدار است

10:15 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۲۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان مجهز شدن افراد جامعه به ايمان را راز امنيت پايدار دانست و گفت: آنچه تضمين كننده امنيت پايدار برای افراد و امنيت حقيقی برای جامعه است، ايمان واقعی و خالصانه است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين اسدالله جعفری در شورای قضايی استان اصفهان ضمن گراميداشت هفته نيروی انتظامی، رشادت‌ها و فداكاری های نيروهای خدوم فراجا را مورد تحسين و تقدير قرار داد.

وی با اشاره به نا‌آرامی های اخير گفت: از تمام نهادهای امنيتی، نظامی، انتظامی، قضايی، درمانی و تمام نهادهايی كه با بروز ناآرامی‌‎ها متحمل زحمت مضاعف در امر خدمت‌رسانی به مردم شدند، تشکر می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه مجهز شدن جامعه و افراد جامعه به ايمان را راز امنيت پايدار دانست و يادآور شد: آنچه كه تضمين كننده امنيت پايدار برای افراد و امنيت حقيقی برای جامعه است ايمان واقعی و خالصانه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با انتقاد از اتخاذ مواضع منفعلانه برخی كشورها در برابر استكبار بيان کرد: امنيت واقعی زمانی به‌دست می آيد كه كشور در مقابل ظلم زورگويان و مستبدان جهانی با سربلندی ايستادگی كند و همزمان در جامعه امنيتی پايدار برقرار کند و الا امنيت ظاهری كشورهايی كه در مقابل ظلم و زور، بله‌قربان‌گو باشند و در جايی كه بايد از حق دفاع كنند سكوت اختيار کنند؛ هيچ ارزشی نخواهد داشت.

وی همچنين خطاب به كساني كه اعتقاد دارند بعد از حوادث به‌وجود آمده بايد از سياست‌های حامی حجاب عقب‌نشينی و متذكر شد: حجاب و بسياری از دستاوردها و ارزش‌های اسلامی خاكريزهايی بودند كه انقلاب از ر‍ژيم دست‌نشانده پهلوی پس گرفته بود و دشمن با برنامه‌ريزی قصد فتح اين خاكريزها را دارد و ما نبايد اجازه چنين فتحی را به دشمنان نظام دهيم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به دستورات رئيس قوه قضاييه در خصوص رسيدگی به پرونده‌های دستگير‌شدگان وقايع اخير بيان کرد: با تاكيد رئيس قوه قضاييه در خصوص رسيدگی به پرونده‌های دستگير‌شدگان وقايع اخير دو اقدام در دستور كار قرار گرفته که نخست: توجيه و اقناع قضات ويژه رسيدگی كننده به اين پرونده‌ها و لزوم نظارت بر رسيدگی ها و دوم برنامه‌ريزی و اقدام جهت برگزاری دوره‌های تربيتی و آموزشی برای افراد دستگير شده با محوريت معاونت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مركز استان و مديركل زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی استان اصفهان.

حجت‌الاسلام‌و المسلمين جعفری در پايان از اعضای شورای قضايی استان خواست تا با جديت، پيگير رفع كمبودهای استان در زمينه مسائل قضايی و امنيتی باشند تا روند خدمت‌رسانی به مردم استان به شكل مطلوب‌تری انجام پذيرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *