رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش فشارهای رژیم آل خلیفه بر شیعیان بحرین

12:18 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۲۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان دهنده موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین هستند.

خبرگزاری میزان – جمعیت ملی وفاق اسلامی بحرین از ثبت 393 مورد نقض حقوق بشر در بحرین در دو ماه سپتامبر و آگوست سال جاری خبر داد.

به گزارش « manamaonline»، «الوفاق» بحرین در گزارش حقوق بشری خود نوشت که 393 مورد نقض حقوق بشر ثبت شده در ماه‌های سپتامبر و آگوست شامل دستگیری، یورش، آزار و اذیت مذهبی و ... بوده است.

 براساس گزارش مذکور، مهم‌ترین وقایع نقض حقوق بشر در دو ماه گذشته، آزار و اذیت مذهبی بود که بر آزادی انجام مناسک دینی در ایام عاشورا در بسیاری از مناطق، درون زندان‌ها و محرومیت برخی از شهروندان از مسافرت تاثیر گذاشت.

این گزارش نشان می‌دهد که دستگیری‌های خودسرانه در مورد 14 نفر انجام و سبب بروز نگرانی درباره سرنوشت این افراد شد؛ 5 نفر از دستگیرشدگان کودک هستند.

بازداشت یک عالم دینی شیعه که به دلیل کهولت سن وضعیت سلامتی وخیمی دارد، نیز نگرانی‌های جدی را برانگیخته است؛ زیرا وی از دریافت درمان امتناع کرده است.

ثبت 37 مورد تخلف در زندان‌ها شامل شکنجه، بدرفتاری و محرومیت نیز از جمله مواد نقض حقوق بشر در دو ماه مذکور در بحرین هستند؛ در عین حال گزارش‌ها نشان دهنده 3 مورد اعتراض و تجمع دسته جمعی در زندان‌های بحرین است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *