رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

135 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد استان خوزستان در6 ماه نخست سال آزاد شدند

10:46 - 18 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۹۱۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی 135 نفر از محکومان جرایم غیرعمد این استان طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در جلسه ستاد دیه استان، اظهار کرد: با تلاش اعضای ستاد و خیرین و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی 135 نفر از مددجویانی که به واسطه جرایم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر 48 میلیارد تومان بود که 26 میلیارد آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و مابقی آن توسط خیرین و اعضای ستاد مردمی دیه استان تامین و پرداخت شد.

دهقانی با بیان این که عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه استان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

دهقانی گفت: این افراد اغلب به‌واسطه غفلت و سهل‌انگاری و عدم محاسبه دقیق در تعهدات خود گرفتار و یا مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته نیز 377 نفر مددجوی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر 160 میلیارد تومان، به همت و کمک خیرین و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

دهقانی تصریح کرد: هم اکنون 184 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که امیدواریم با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیران، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده، تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های استان به عدد صفر برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جرایم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *