رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرصت‌های بهداشتی نابرابر برای سیاه‌پوستان در آمریکا

15:17 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۷۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بسیاری از مشکلاتی که سیاهان آمریکایی با آن مواجه هستند نتیجه سیاست‌های برده داری در این کشور است که هنوز هم ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - در تاریخ آمریکا، سیاه‌پوستان آمریکایی همواره به طور متوسط ​​در سنین پایین‌تر از سفیدپوستان آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «بوستون گلوب»، اگر میزان مرگ و میر سیاه‌پوستان آمریکایی در طول قرن بیستم با آمریکایی‌های سفیدپوست برابر بود، امروز جمعیت سیاهان آمریکایی 8.8 میلیون بیشتر بود.

همه‌گیری ویروس کرونا یک بار دیگر نشان داد که چگونه ثروت و سفید پوستی از سلامت افراد در آمریکا محافظت می‌کند.

ویروس جدیدی که هیچ انسانی از آن مصون نبود، تلفات نابرابر خیره‌کننده‌ای داشته است؛ بزرگسالان سیاه‌‌پوست و لاتین‌تبار با نرخ بسیار بالاتری نسبت به سفیدپوستان، تا 9 برابر، بر اثر کرونا خود را از دست دادند.

هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد که سیاه‌پوستان آمریکایی سلامت ضعیف‌تر و امید به زندگی کمتری داشته باشند؛ همچنین فرهنگ یا انتخاب فردی نمی‌تواند این تفاوت بزرگ را در بین همه پیامدهای سلامتی کرونا نشان دهد.

سیاست‌های نژادپرستانه طولانی مدت دولت آمریکا - از مسکن گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، استخدام تا سیستم حقوقی کیفری - که سیاه‌پوستان آمریکایی را به طور سیستماتیک از حقوق برابر، فرصت‌ها، ثروت و منابع محروم کرده است، می‌تواند دلیل این موضوع باشد.

سیاه‌پوستان آمریکایی به‌عنوان یک گروه درآمد کمتر و ثروت خانوار بسیار پایین‌تری نسبت به آمریکایی‌های سفیدپوست دارند و در محله‌هایی زندگی می‌کنند که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را تجربه نکرده‌اند؛ شرایطی که همیشه منجر به سلامت ضعیف‌تر آنها می‌شود.

در سال 2021، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، نژادپرستی را تهدیدی برای سلامت عمومی و «علت اساسی» نابرابری‌های بهداشتی و بیماری در میان جوامع رنگین‌پوست این کشور اعلام کرد.

انجمن پزشکی آمریکا که در سال 1847 تأسیس شد، پزشکان سیاه‌پوست را کنار گذاشت و در انجام مراقبت‌های بهداشتی جداگانه تبانی کرد؛ این اقدامات برای چندین دهه ادامه داشت و تنها در سال 2008 بود که این نهاد  عذرخواهی کرد.

آمریکا همچنان یک سیستم بهداشتی نابرابر دارد، که در آن بیمارستان‌های دولتی و سایر بیمارستان‌هایی که عمدتاً به جمعیت سیاه‌پوستان خدمات می‌دهند، بدون سرمایه برای اطمینان از استانداردهای مراقبت کافی، بودجه کافی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *