رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیام اصلی انقلاب اسلامی وحدت مسلمانان است

11:12 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۲۴۲
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: علی‌رغم تلاش دشمن، ایران به عنوان کشوری پیش‌رو در جهان شناخته شده است و دشمن توان دیدن این رشد و پیشرفت را ندارد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در نشست خبری سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام، اقدامات و راهکارهای اجرایی» بیان کرد: این دوره با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان و به صورت حضوری و مجازی در ۶ محور، جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی گری، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات و تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود.

شهریاری ضمن بیان اینکه «وحدت مسلمانان» پیام اصلی انقلاب اسلامی طی چله اول انقلاب، فکر ابداعی رهبر کبیر انقلاب و مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است بر اهمیت حفظ وحدت در شرایط جاری تأکید کرد.

وی با اشاره به پروژه دشمن مبنی بر تجزیه کشورهای اسلامی گفت: دشمن به دنبال لیبرالی کردن اسلام برای رسیدن به منافع خود است، همانگونه که در کشورهایی همچون سوریه، مصر، افغانستان و… قابل مشاهده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: طی ۱۰ سال گذشته دشمن تلاش کرد سوریه را تجزیه کند و مشکلات این کشور با تظاهرات خیابانی آغاز شد و در نهایت با کشورهای سرسپرده منطقه جنگ داخلی ایجاد شد و امروز شاهد تخریب این کشور و آواره شدن دو سوم از مردم آن هستیم.

شهریاری با تأکید بر آگاهی ملت ایران بخصوص جوانان از تاریخچه کشورهایی همچون سوریه بیان کرد: ما باید از تاریخ درس بگیریم تا بتوانیم اهمیت وحدت را با عمق جان خود دنبال کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم جنگ تحمیلی و تلاش دشمن کشورمان، ایران به عنوان کشوری پیش‌رو در جهان شناخته شده است و دشمن توان دیدن این رشد و پیشرفت را ندارد. این موضوع اهمیت وحدت و دوری از تفرقه را یادآوری می‌‌کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ۱۰۰ شخصیت برجسته و متفاوت دعوت شده‌اند.

شهریاری افزود: از سویی کنفرانس منطقه‌ای را در کشور‌های اسلامی کلید زدیم و اولین کنفرانس در لبنان با حضور بیش از هزار مدعو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود گفت: روز جمعه و در مراسم پایانی نیز با حضور مهمانان داخلی و خارجی به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهیم رفت.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اتحاد اسلامی اظهار کرد: برنامه اصلی دشمن در ایجاد تفرقه تجزیه و تخریب کشور‌های اسلامی است. مباحث مطرح در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نیز برای نیل به این هدف مهم وحدت اسلامی بین کشور‌های مسلمان است.

 وی در پاسخ به سوالی درباره پرداختن این اجلاس به مشکلات مسلمانان در قره باغ گفت: صلح عادلانه یکی از موضوعات سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی است. ما باید به دنبال صلح عادلانه با روش عقلایی باشیم هر پاره ای از جهان اسلام پاره تن اسلام است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *