وضعیت ناقض حقوق بشری زندان‌های عربستان

11:05 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۸۱۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها نشان می‌دهند عربستان از آزاد کردن زندانیان عقیدتی در پایان دوره حبس آنها خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های عربستان یکی از اصلی ترین مراکز نقض حقوق بشر در این کشور دارای کارنامه سیاه حقوق بشری هستند.

به گزارش « saudileaks»، زندانیان عقیدتی در عربستان پس از پایان دوره محکومیتشان به طور خودسرانه در حبس نگه داشته می‌شوند و این امر نشان دهنده روند نگران کننده وخامت یکی دیگر از موضوعات حقوق بشری در این کشور است.

زندانیان عقیدتی در عربستان در پایان دوره حبس از زندان آزاد نمی‌شوند و این حبس با آزار و اذیت وحشتناک بدون دلیل برای آنها ادامه می‌یابد.

شماری از زندانیان مذکور در حالی ماه‌ها پس از پایان دوره محکومیتشان همچنان در بازداشت به سر می‌برند که پس از محاکمه‌های دسته جمعی و با نقض شدید حق محاکمه عادلانه به حبس محکوم شده اند.

در عین حال، تعدادی از این زندانیان به بیماری‌هایی مانند سرطان مبتلا هستند؛ عربستان نه تنها این زندانیان را در پایان دوره محکومیتشان آزاد نمی‌کند، بلکه از ارائه مراقبت‌های پزشکی به آن‌ها نیز خودداری می‌کند.

گذشته از مواردی که عربستان بی دلیل از آزاد کردن زندانیان عقیدتی از زندان در پایان دوره محکومیتشان خودداری می‌کند، در برخی موارد اقدام به تمدید و افزایش دوره محکومیت برخی از زندانیان در پایان دوره محکومیت آنها می‌کند.

این یک رویه جدید در عربستان نیست؛ بلکه فقط در پی وخامت اوضاع حقوق بشری در ماه‌های اخیر در عربستان تشدید شده است.

دلیل این امر نیز بازسازی تصویر دیپلماتیک «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان است که به دلیل پرونده قتل «جمال خاشقجی»، منتقد سعودی در رابطه با کشورها و سران آن‌ها دچار مشکل شده است.

مدیر نظارت و ارتباطات سازمان حقوق بشری « ALQST» می‌گوید: این نمونه دیگری از وحشی گری دولت عربستان است؛ زندانیان عقیدتی بر خلاف قوانین داخلی و اساسی‌ترین هنجارهای بین‌المللی حقوق بشر، پس از گذراندن دوره‌های ناعادلانه‌ محکومیتشان که در دادگاه‌های ساختگی به آن‌ها تحمیل شده است، همچنان خودسرانه زندانی می‌شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *