رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزمایش‌های موشکی برای دفاع در برابر تهدیدات آمریکاست

7:29 - 17 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۷۹۵۹
دسته بندی: چندرسانه ، عمومی
کره شمالی اعلام کرد: آزمایش‌های موشکی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکا انجام می‌شود و به امنیت کشور‌ها آسیبی وارد نکرده است.

کره شمالی اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکا انجام می‌شود و به امنیت کشور‌ها و مناطق همسایه آسیبی وارد نکرده است.

کره شمالی تا این هفته ظرف ۱۲ روز، شش فروند موشک شلیک کرد که شامل پرتاب یک موشک میان برد بر فراز ژاپن در روز سه شنبه بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از سخنگوی اداره هوانوردی اعلام کرد: «آزمایش‌های موشکی ما، اقدامی عادی و برنامه ریزی شده برای دفاع از خود و محافظت از امنیت و صلح منطقه‌ای کشورمان در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکاست.

(آزمایش‌های موشکی) با در نظر گرفتن کامل ایمنی هوانوردی غیر نظامی از قبل، هیچ تهدید یا آسیبی برای ایمنی هوانوردی غیر نظامی و همچنین امنیت کشور‌ها و مناطق مجاور ایجاد نکرده است.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد: این پیام در پاسخ به شورای سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی (ایکائو) بود که اخیراً پرتاب موشک‌های کره شمالی را به دلیل ایجاد خطر ایمنی جدی برای هوانوردی غیر نظامی بین المللی محکوم کرده بود.

آمریکا و کره جنوبی روز جمعه رزمایش‌های دریایی مشترکی را با شرکت یک ناو هواپیمابر آمریکا برگزار کردند. این رزمایش‌ها یک روز پس از آن برگزار شد که کره جنوبی هواپیما‌های جنگی خود را در واکنش به رزمایش کره شمالی برای تمرین بمباران کردن اهداف، به حالت آماده باش درآورد. آمریکا همچنین جمعه در واکنش به تازه‌ترین پرتاب موشک‌های کره شمالی، تحریم‌های تازه‌ای اعلام کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *