پیونگ یانگ: هدف از آزمایش‌های موشکی دفاع در برابر تهدیدات نظامی آمریکاست

9:34 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۹۴۱
پیونگ یانگ با انتشار بیانیه ای هدف خود را از آزمایش‌های موشکی اخیر اعلام کرد.

خبرگزاری میزان – اداره هوانوردی کره شمالی، می‎گوید که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اقدامی عادی و در جهت دفاع از امنیت این کشور و منطقه است.

به گزارش «رویترز»، براساس بیانیه سخنگوی اداره هوانوردی کره شمالی، آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اقدامی عادی و برنامه ریزی شده برای دفاع از خود و محافظت از امنیت و صلح منطقه ای در برابر تهدیدات مستقیم نظامی آمریکا بوده است.

این بیانیه می‎افزاید: آزمایشات موشکی با در نظر گرفتن کامل ایمنی هوانوردی غیرنظامی، هیچ تهدید یا آسیبی برای ایمنی هوانوردی غیرنظامی و همچنین ایمنی کشورها و مناطق همسایه ایجاد نکرد.

این بیانیه پیونگ یانگ در پاسخ به شورای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی صادر شد که پرتاب موشک‌های کره شمالی را به دلیل ایجاد خطر ایمنی جدی برای هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی محکوم کرده بود.

کره شمالی طی 12 روز گذشته شش موشک آزمایش کرد که شامل یک موشک میان برد نیز بود.

وزارت دفاع کره شمالی نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که پیونگ یانگ با توجه به رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی که شامل ناو هواپیمابر هسته‌ای «یو اس اس رونالد ریگان» می‌شود، نگاهی دقیق به تشدید وضعیت کنونی که بسیار نگران‌کننده است، دارد.

در همین حال آمریکا و کره جنوبی روز جمعه رزمایش دریایی مشترکی برگزار کردند؛ آمریکا همچنین اعلام کرد که در واکنش به شلیک موشک‌های اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *