توقیف بیش از ۱۳۰۰ خودروی فاقد پلاک در استان هرمزگان از ابتدای امسال

19:23 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف بیش از ۱۳۰۰ خودروی فاقد پلاک در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

خبرگزاری میزان_رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان گفت: باعنایت به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت می‌باشد لذا برخورد قانونی با اینگونه خودرو‌ها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

مجتبی قهرمانی همچنین از توقیف بیش از ۱۳۰۰ خودروی فاقد پلاک در استان هرمزگان از ابتدای امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش در احساس امنیت شهروندان تأثیرات نامطلوبی دارند و با توجه به اینکه برخورد با این قبیل وسائط نقلیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم حائز اهمیت می باشد، ضرورت دارد پلیس پیشگیری و دادستانی طرح های هوشمندانه ای برای برخورد با این خودروها داشته باشند.

وی بر ضرورت برخورد قاطع با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش و در نظر گرفتن مجازات های تکمیلی برای مرتکبین جرایم این حوزه نیز تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از شش ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *