مومنی: استقلال از ساپینتو جام می‌خواهد/ دوست داشتیم مربی ایرانی جانشین مجیدی شود

12:54 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۱۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: آجورلو در سمتش به عنوان مدیرعامل باشگاه ماندگار است.

خبرگزاری میزان - محمد مومنی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» درباره دیدار با فولاد، وضعیت طلب استراماچونی و روند صدور مجوز حرفه‌ای این تیم صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*استقلال در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت، اما از لحاظ بازی تغییرات متعدد و متنوعی کرده است. این تیم فعلی قابل قیاس با روزهای ابتدایی نیست و ساپینتو و همکارانش زحمات زیادی کشیده‌اند. توانسته اند بر بخشی از مشکلات فائق بیایند و دست کم مشکلات فیزیکی را خیلی خوب حل کرده‌اند.

*با این وجود تیم هنوز برای رسیدن به تفاهم فکری برای اجرای کارهای تاکتیکی نیاز به زمان دارد  و این موضوع هنوز برای مربی ساخته و پرداخته نشده است. باید منتظر باشیم ساپینتو در آینده افکار خودش را در ساق پای بازیکنان خوب رواج بدهد تا ایده‌های هجومی‌اش را اجرا کند. بازیکنان استقلال این روزها در دوندگی سرعت خیلی خوبی دارند؛ اما برخی مواقع نمی‌توانند به تاکتیک مدنظر برسند که دلیلش اشتباهات انسانی است. استقلال روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت زیرا تغییر وضعیت این تیم با توجه به سبکی که تیم مجیدی بازی می‌کرد و روشی که ساپینتو اتخاذ کرده مغایر با همدیگر است. 

*بازیکنان باید تغییر موقعیت فکری بدهند و این خیلی مهم است. ما چالش ذهنی داریم زیرا بازیکنان همان‌هایی هستند که سال گذشته قهرمان شدند. سال گذشته شاید ۷۰ درصد روی دفاع بودیم، اما امسال ۸۰ درصد در حمله هستیم و این تغییر وضعیت ذهنی نیاز به زمان دارد. مثلاً مهدی مهدی پور بازیکنی بسیار قابل با توانایی‌های منحصر به فرد است. اکنون باید در این وضعیت جدید رضایت ساپینتو را برای کارهای هجومی برآورده کند. این موضوع نیاز به زمان دارد. به مرور زمان تیم می‌تواند به ایده خودش که تکرار قهرمانی است برسد.

*در سوی مقابل جواد نکونام نسبت به قضایا کاملا مسلط است و با مربیان متعدد در تیم‌های مختلف بازی کرده است. در واقع تز فکری او نشات گرفته از جاهای مختلف است که برای آنها تفاهم تاکتیکی ایجاد کرده است. در واقع روشی را در فوتبال ما بستر سازی می‌کند که شاید جدید باشد تا هم از موقعیت ها استفاده کند و هم برای اعتبار مربیگری‌ خودش نتایج قابل قبولی به دست آورد.

* اولین بحث ما در هیات مدیره این بود که دوست داشتیم یک مربی ایرانی پس از فرهاد مجیدی، سکان هدایت تیم را به دست بگیرد. تفاهم و توافق بر این شد نکونام را به خدمت بگیریم و شخص مدیریت باشگاه با او صحبت کرد. دو طرف نظراتی را عنوان کردند. تفاهم ابتدایی صورت گرفته بود اما توافقات منجر به نتیجه نهایی نشد. نکونام صلاح خودش را بر این دید که در این زمان و شرایط خوب نیست سرمربیگری استقلال را برعهده بگیرد. موارد مدنظرش مورد احترام ما است. با وجود تلاش‌ها نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم.

*به گفته نکونام شاید خیل عظیمی از هواداران در این قضیه دخیل بودند که اجازه ندادند او سرمربی شود. به هر حال اگر او می‌آمد و تفکرات ایرانی در تیم مستولی می‌شد، شاید روند رو به رشد تیم مثل الان بود زیرا نکونام شناخت خوبی روی لیگ داشت و بازیکنان را بهتر می‌شناخت. می‌توانستیم در این زمینه موفق باشیم. برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود و دوست داشتند مربی خارجی به استقلال بیاید.

*وزارت ورزش قبلا برای سایر باشگاه‌ها اتفاقاتی را رقم زد. اعتقاد داریم این وزارت خانه می‌تواند در زمینه طلب استراماچونی به ما کمک کند. به هر جهت همین کمک‌هایی که به تیم‌های دیگر شده به ما هم داده شود.

*مطبوعات به حدی می نویسند که آدم به همه مسائل احاطه پیدا می‌کند. البته ما درخواست می‌کنیم به هر روشی که به پرسپولیس پول تزریق شده به ما هم واگذار شود تا بتوانیم قضیه استراماچونی را فیصله بدهیم. استقلال یک باشگاه ملی است و هواداران از ما انتظار دارند در مواقعی که چنین اتفاقاتی می‌افتد، از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم.

*عضو هیات مدیره استقلال درخصوص اینکه آیا این درخواست با روند حرفه‌ای سازی این باشگاه تداخل ایجاد نمی‌کند، توضیح داد: اگر قرض بدهند باید این پول را بازگردانیم. مذاکراتی صورت می‌گیرد که به بحث حرفه‌ای سازی لطمه وارد نشود. 

*سعی کردیم آن چیزهایی که AFC خواسته بود، جامه عمل بپوشانیم. نقاط ضعف و قوت خود را برطرف کرده، تا جایی که می‌توانیم بدهی‌های باشگاه را سر و سامان بدهیم و مشکل مالیات را مرتفع کنیم. بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کرده ایم اما بخشی از بدهی به افراد هنوز پابرجا است.

*یکی از این افراد استراماچونی است. البته سود طلب میلیچ هم مانده است. بخشی از مطالبات برای افراد است. برخی از آنها حکم هم گرفته‌اند. بازیکن فوتبال چندین سال زحمت می‌کشد تا به این تیم برسد. به خاطر همین زحمت او را دعوت می‌کنید. از لحاظ مالی افرادی هستند که دست شان به جیب می‌رسد و به باشگاه‌های متعدد کمک می‌کنند اما در زمان قطع این ارتباط به راه‌های مختلف پول خود را طلب می‌کنند.

*قاضیان محترم توجه داشته باشند اگر این فرد پولی به باشگاه تزریق کرده و از او ممنون هستیم، ما هم باید مطالباتش را بدهیم اما اینکه سودی از این قضیه پرداخت شود، برای ما چالش ایجاد کرده است. قاضیان عزیز مقداری به ما کمک کنند. فردی که به ما کمک کرده ناشناخته بوده اما اکنون همه او را می‌شناسند. این اتفاق برای قبل است. افرادی که شرکت هواپیمایی داشتند زحمت کشیدند اما برخی افراد که شاید جایگاه خاصی هم نداشته باشند، در زمانی به باشگاه کمک کردند.

*کسی آنها را نمی‌شناخت اما اکنون عالم و آدم می شناسند. علیه استقلال حکم گرفته‌اند و باید با احترام پولشان را بدهیم اما می‌گویند بیشتر از حد معمول می‌خواهیم که این توانایی را نداریم. واقعا باید به ما کمک کنند. آن فرد گمنام که اکنون معروف شده از طریق مسائل معنوی باشگاه استقلال شناخته شده و این را هم در نظر بگیرید که اگر او برای پرداخت به بازیکنان به ما کمک کرده ما هم به او برای رشد کردن چهره ای کمک کرده ایم. قاضیان محترم باید این‌ها را درنظر گرفته و به ما کمک کنند.

*قرارداد ساپینتو دو ساله و سال دوم آن به شرط توافق طرفین است. تمام قضایای حقوقی و فنی را در نظر گرفتیم. جیب‌ خودمان را می‌بینیم و پای‌مان را فراتر از آن نمی‌گذاریم. خواسته ما از ساپینتو گرفتن جام است چون او مربی قابلی است و می‌تواند جام بیاورد.

*مجیدی در صحبتی که با آجورلو داشت، مشکلات خانوادگی‌اش را در میان گذاشت. همه منطقی هستیم و عاطفه نیز داریم. آجورلو با توجه به اینکه خودش پدر است و جنبه مهربانی دارد، این کمک را به مجیدی کرد. مجیدی مسئله خانوادگی‌اش را در میان گذاشت و رفت. مجیدی پاداش‌هایی که قرار بود بگیرد، را بخشید. رفتن او ترانسفر مربیگری برای استقلال را رقم زد که بی‌سابقه بوده است.

*کسی که نشسته و برای فوتبال تصمیم می‌گیرد، فراتر از رنگ‌ها نگاه کند. می‌بینیم که به باشگاهی ظلم می‌شود و به باشگاه دیگری لطف می‌کنند. اینها به فوتبال ما آسیب می‌رساند. چرا باید استقلال طبق برنامه سازمان لیگ در 7 دیدار گذشته در 6 دیدار آن زودتر از رقیب (پرسپولیس) بازی می‌کرد؟ به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال خواستار اجرای عدالت هستم. سازمان لیگ باید در این زمینه جواب دهد. بهتر است یک هفته ما جلوتر بازی کنیم، یک هفته پرسپولیس.

*دربی نیاز به نگاه ویژه‌تری دارد. شاید خیلی از بازیکنان از نظر روانی انگیزه زیادی داشته باشند ولی فیزیکی ممکن است آسیب ببینند. اینها بستگی به سازمان لیگ و تیم ملی دارد. ما تیم پرطرفداری هستیم و هواداران انتظار دارند چون پُستی گرفته‌ایم از حقوق باشگاه دفاع کنیم. در گذشته اعتراض‌ها در خیابان بود و ما اینها را جمع کردیم.

*دنبال اضافه کردن شرایطی برای ساخت واحد مسکونی برای پیشکسوتان استقلال هستیم و باید تاکید کنم که آجورلو در سمتش ماندگار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *