باقری: سیاست اصولی ایران حمایت از حاکمیت ملی تمامی ‌کشورهاست

12:23 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۰۳۲
معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن سفر به صربستان با شماری از مقام‎های این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان – «علی باقری»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، در سفر به صربستان که به دعوت «نمانیا استاروویچ»، قائم مقام وزارت خارجه صربستان و برای برگزاری نشست رایزنی‌های سیاسی انجام شد، با «ولادیمیر اورلیچ»، رئیس پارلمان صربستان ملاقات کرد.

طرفین در این ملاقات پیرامون توسعه همکاری‌ها و آخرین تحولات اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

«اورلیچ» ضمن دیرپا و دوستانه خواندن روابط صربستان و ایران گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه جانبه با ایران است؛ همکاری‌های پارلمانی در سطح مطلوبی قرار دارد؛ وجود گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل هیئت‌ها‌ی پارلمانی در دوره‌های گذشته موید این واقعیت است.

وی از رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها تشکر کرد و خواستار تداوم و ارتقای تعاملات و همکاری‌ها در محافل و عرصه‌های منطقه ای و بین المللی شد.

رئیس پارلمان صربستان همچنین بر لزوم دستیابی به سازوکارهای مناسب برای  گسترش همکاری‌های اقتصادی - تجاری متناسب با روابط و مناسبات سیاسی تاکید کرد.

وی نسبت به دیدار رئیس جمهور صربستان از کشورمان در آینده نزدیک اظهار امیدواری و آمادگی خود را برای دیدار از کشورمان در پاسخ به دعوت همتای ایرانی اعلام کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان نیز ضمن تاکید بر لزوم گفت‌وگو و رایزنی‌های منظم و مستمر برای دستیابی به درک مشترک و تفاهم بیشتر و ابراز خرسندی از روند همکاری‌های توسعه‌یافته پارلمانی دو کشور گفت: ایران برای توسعه همکاری‌ها و تبادل هیئت‌های پارلمانی ارزش زیادی قائل است.

وی ضمن اشاره به قرابت دیدگاه‌ها و رویکردهای سیاسی دو کشور، افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی تمامی ‌کشورها برای حفظ صلح، ثبات و امنیت است؛ ظرفیت‌ها و علایق زیادی برای توسعه همکاری‌ها در کلیه زمینه‌ها وجود دارند؛ طرفین تلاش مشترک و موثری را برای رفع مشکلات و موانع در این رهگذر شروع کرده اند.

«باقری» طرف صرب را از آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها مطلع کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *