دومین سال مرگبار برای پناهجویان در مرزهای آمریکا

12:10 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۹۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سال جاری مرگبارترین سال برای مهاجران در آمریکا به شمار می‌رود و برای دومین سال متوالی این تلفات افزایش شدیدی را تجربه می‌کند.

خبرگزاری میزان – مرگ و میر مهاجران در مرزهای آمریکا که طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایش داشته، در سال جاری به بیشترین حد خود رسید.

اطلاعاتی که اخیرا از سوی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا منتشر شده، نشان می‎‌دهد که در سال مالی جاری تاکنون بیش از 800 مهاجر در مرزهای آمریکا و در تلاش برای ورود به این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «wpr.org»، مرگ و میر مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک به بالاترین حد خود رسیده که بخشی از آن به دلیل غرق‌شدن پناهجویان در مسیرهای ورود به آمریکا بوده است.

رودخانه‌ای که تگزاس و مکزیک را تقسیم می‌کند در آمریکا به عنوان «ریو گرانده» شناخته می‌شود اما در آن سوی مرز این رودخانه نام دیگری دارد؛ «رودخانه خشمگین».

«مانوئل ملو»، رئیس آتش‌نشانی «ایگل پس»، شهری کوچک در جنوب تگزاس که به یکی از شلوغ‌ترین نقاط گذرگاهی تبدیل شده است، می‌گوید که این مرکز در تلاش برای بازیابی اجساد مهاجران، پیش از این در ماه یک یا دو تماس داشت اما اکنون ده‌ها تماس مبنی بر غرق شدن مهاجران دریافت می‌کند.

این مرگبارترین سال برای مهاجرانی است که قصد عبور از مرز آمریکا و مکزیک را داشتند؛ بر اساس آمار داخلی دولت آمریکا که توسط یکی از مقامات ارشد گشت مرزی به اشتراک گذاشته شده، در سالی که این هفته به پایان می‌رسد، بیش از 800 مهاجر در سراسر مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده‌اند.

این دومین سال متوالی است که مرگ و میر مهاجران در مرزهای آمریکا به شدت افزایش یافته است؛ بر اساس آمارهای دولت آمریکا، بیش از 560 مهاجر در سال مالی 2021 جان خود را از دست دادند و رکورد قبلی را برای یک سال ثبت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *