گزارش یک گروه حقوق بشری درباره تبعیض و نژادپرستی در دانمارک

15:02 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۹۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گروه حقوق بشری اخیرا با انتشار بیانیه ای وضعیت نژادپرستی در دانمارک را تشریح کرده است.

خبرگزاری میزان – گروه حقوق بشری «دانمارک بدون سانسور» اخیرا با انتشار بیانیه ای وضعیت نژادپرستی در این کشور را توصیف و تشریح کرد.

به گزارش «thetruedenmark»، گروه حقوقی «دانمارک بدون سانسور» در سال 2020 توسط گروهی از اتباع دانمارکی و مهاجران به عنوان یک سازمان حقوق بشری متخصص در رعایت و مستندسازی نقض حقوق بشر در دانمارک تاسیس شد.

این گروه اخیرا با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرد: مدافعان و فعالان حقوقی از سیاست‌های نژادپرستانه دولت دانمارک به ستوه آمده اند؛ دولت دانمارک در حالی اقلیت‌ها، زنان و رنگین پوستان را هدف قرار می‌دهد که رسانه‌های بین المللی و دانمارکی نتوانسته اند قوانین نفرت برانگیز نژادپرستانه مصوب این کشور را مورد توجه عموم قرار دهند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: با وجود تلاش‌های بی وقفه دولت دانمارک برای ترویج این فریب مبنی بر این که دانمارک پناهگاهی برای دموکراسی و حقوق بشر است، سازمان‌های حقوق بشری در دانمارک تاکنون موج‌های متعددی از سوءاستفاده و نژادپرستی در این کشور را گزارش داده اند.

این نامه در تشریح گستردگی تبعیض و نژادپرستی در دانمارک به حوزه ورزش این کشور اشاره می‌کند.

براساس نامه مذکور، سازمان عفو بین الملل تاکنون موارد متعددی از نقض حقوق بشر علیه پناهجویان در دانمارک را منتشر و از سیاست‌های مهاجرتی دانمارک به عنوان تهاجمی ترین سیاست مهاجرتی و پناهجویی در میان کشورهای غربی یاد کرده است.

در نامه سرگشاده مذکور آمده است: بررسی‌های سازمان‌های حقوق بشری در یک دهه گذشته، شواهدی از الگوی سیستماتیک سوءرفتار با مهاجران و پناهجویان و تخلفات دولت دانمارک را نشان می‌دهد؛ الگویی که با انگیزه سیاسی درصدد اخراج مهاجران و پناهجویان و حذف سیاهپوستان و اقلیت‌ها تنظیم و اجرایی شده است.

نویسندگان نامه مذکور خواستار حمایت جهانی و بین المللی از افراد به حاشیه رانده شده و آسیب پذیر تحت تاثیر قوانین نژادپرستانه در دانمارک شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *