ارتباط مستقیم جنایات ائتلاف عربستان در یمن با تسلیحات آمریکا

14:35 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۸۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایاتی که در یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی روی می‌دهد ارتباط مستقیم با تسلیحاتی دارد که آمریکا در اختیار عربستان قرار می‎دهد.

خبرگزاری میزان – حملات عربستان به یمن به مرگ هزاران غیرنظامی منجر شده و باعث تخریب ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، اتوبوس مدرسه، مراسم تشییع جنازه، زندان و سایر اهداف غیرنظامی شده است.

به گزارش « magazine.columbia»، در همین حال، دولت آمریکا با مطرح کردن ادعاهای مختلف از توافق‌های خود با عربستان برای فروش سلاح به این کشور طی سال‌های اخیر حمایت کرده است.

یک تحقیق مشترک توسط ناظر نیروی امنیتی، پروژه‌ای از موسسه حقوق بشر دانشکده حقوق کلمبیا و واشنگتن پست به این نتیجه رسیدند: «بخش قابل توجهی» از حملات هوایی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در یمن شده است توسط جت‌های توسعه یافته و فروخته شده از سوی آمریکا صورت گرفته است.

این جت‌ها توسط شرکت‌های آمریکایی نگهداری می‌شود و توسط خلبانان آموزش دیده از سوی آمریکا پرواز می‌کنند.

محققان به ریاست «تونی ویلسون» از کلمبیا، با تجزیه و تحلیل هزاران روایت خبری، عکس و فیلم در دسترس عموم در مورد جنگ یمن به همراه قراردادهای نظامی آمریکا به این نتایج دست یافتند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که اسکادران‌های جنگنده عربستان، امارات و بحرین که پروازهایی بر فراز یمن انجام داده‌اند، به شدت به تجهیزات و آموزش آمریکا وابسته هستند.

این تحقیق می‌گوید: زمان آن فرا رسیده است که آمریکا در نهایت زمان و منابع خود را صرف بررسی این موضوع کند که آیا اسکادران‌های ائتلاف عربستان که از قراردادهای نظامی آمریکا منتفع شده‌اند، حملاتی را در یمن انجام داده‌اند که ممکن است جنایات جنگی باشد یا خیر.

ادامه خودداری آمریکا در انجام این کار تضمین می‌کند که واشنگتن در نقض جدی حقوق بشر در حال انجام و شاید در آینده در جنگی که بدون هیچ پاسخگویی، جان‌های بی‌شماری را گرفته است، شریک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *